۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:

عربستان سعودی برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارد

عربستان سعودی برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارد

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به طرح ادعایی عربستان سعودی برای برقراری آتش بس در یمن تصریح کرد: سعودیها برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز چهارشنبه به طرح ادعایی عربستان سعودی برای برقراری آتش بس در یمن واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: سعودی‌ها برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارند. طرح سعودی‌ها برای برقراری آتش بس در یمن صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و نه عملیاتی. آتش بس زمانی معنا و مفهوم پیدا می‌کند که محاصره و تجاوز پایان یابد.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی می‌شود. با این حال، سخنگوی جنبش أنصارالله به طرح عربستان سعودی واکنشی نشان داد.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام» اعلام کرد: عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

دیروز سه شنبه نیز «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» فرزند پادشاه عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور سخنانی را در خصوص طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در یمن مطرح کرد. وی ابراز امیدواری کرد که یمنی‌ها طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در کشورشان را بپذیرند.

کد خبر 5175342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha