۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱

استاندار مرکزی:

یکی از نیازهای اساسی کشور به روز بودن قوه قضائیه است

یکی از نیازهای اساسی کشور به روز بودن قوه قضائیه است

اراک- استاندار مرکزی با بیان اینکه روند فعالیت در قوه قضائیه تحول گرایانه بوده است، اظهار کرد: به روزرسانی پرونده‌ها و قوه قضائیه یکی از نیازهای اساسی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی آقازاده، ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک با اشاره به تعامل خوب اداره کل دادگستری استان با استانداری مرکزی اظهار کرد: اداره کل دادگستری استان همکاری و مساعدت‌های خوبی برای رفع مشکلات شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان داشته و باعث شده بسیاری از این واحدها از ورشکستگی و تعطیلی نجات پیدا کند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه با حضور آیت الله رئیسی منشأ تحولات مثبتی در جامعه شده است که همین امر باعث شده امیدواری و اعتماد مردم بیش از گذشته افزایش یابد.

استاندار مرکزی گفت: علیرغم حجم بالای وظایف، پرونده‌های متعدد و کار سنگین قوه قضائیه در تشخیص حق از باطل، اما این روند در این نهاد بسیار مهم تحول گرایانه بوده است.

آقازاده با تاکید بر اینکه به روزرسانی پرونده‌ها و به روز بودن قوه قضائیه یکی از نیازهای اساسی کشور است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به ویژه در ۲ سال اخیر شاهد هستیم حضور قضات باتجربه و کارکنان کاردان سبب موفقیت در این حوزه شده است.

استان مرکزی پایین‌ترین نرخ تورم و بیکاری کشور را دارد

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی پایین‌ترین نرخ تورم کشور در پایان سال ۹۹ و پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور در اسفند ۹۹ کسب کرده است، گفت: استان در پایان سال ۹۷ بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ کارگران حقوق معوق داشت که این میزان در سال ۹۸ به ۵ هزار و ۱۰۰ نفر رسید و در پایان سال گذشته کمتر از هزار نفر حقوق معوق کارگران استان مرکزی داشته است.

وی ادامه داد: هر چند هنوز استان مرکزی نتوانسته به رقم صادرات غیرنفتی سال ۹۸ بالغ بر یک میلیارد دلار برسد اما با وجود کرونا و محدودیت‌های تولید و کسب و کار، صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری سال گذشته موفقیت اقتصادی بزرگی برای استان بوده است.

آقازاده ادامه داد: پس از سال‌ها تلاش مشکل شرکت هپکو برطرف شد به طوری که در سفر رئیس قوه قضائیه در سال ۹۸ به استان مشکلات هپکو و آذرآب و بسیاری از شرکت‌های بزرگ استان مطرح شد که اکنون مشکلات آنها در حال برطرف شدن است.

رتبه اول استان مرکزی در حوزه اقتصاد مقاومتی

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در سال گذشته پیشرفت چشمگیری در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی داشته است به گونه‌ای که در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی در پایان با بیان اینکه واگن پارس یکی از مشکلات بزرگ استان بود که خوشبختانه در سال گذشته بحث مالکیت آن حل شد، گفت: هپکو یکی دیگر از مشکلات بزرگ در حوزه صنایع بود که با همکاری نیروی انتظامی، اطلاعات، سپاه، بسیج و دستگاه قضائی مشکل این شرکت با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی در آخرین ساعات سال ۹۹ تهاتر شد.

کد خبر 5183931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha