۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

عقب ماندگی استان مرکزی در تأمین واکسن کرونا صحت ندارد

عقب ماندگی استان مرکزی در تأمین واکسن کرونا صحت ندارد

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه تاکنون در استان مرکزی ۴ هزار و ۸۰۰ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، گفت: عقب ماندگی استان مرکزی در تأمین واکسن کرونا صحت ندارد.

سید محمد جمالیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطلب منتشر شده در برخی از رسانه‌های نامعتبر مبنی بر عقب ماندگی استان مرکزی در تأمین واکسن کرونا، گفت: در وهله اول، تخصیص واکسن کرونا برای هر استانی به عهده وزارت بهداشت و درمان است و دانشگاه علوم پزشکی هر استانی نقشی در تخصیص و تأمین بیشتر واکسن کرونا ندارند.

وی ادامه داد: استان مرکزی به نسبت جمعیت، در مورد تأمین واکسن کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور از وضعیت بهتری برخوردار است و نباید به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌های غیرمعتبر مبنی بر عقب ماندگی استان مرکزی در تأمین واکسن کرونا توجه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تا پایان هفته تعداد واکسیناسیون کرونا در استان به ۴ هزار و ۸۰۰ نفر خواهد رسید که ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آن به کادر بهداشت و درمان، سالمندان، بیماران دیالیزی، بیماران سرطانی، پاکبانان تزریق شده است و یک هزار و ۳۰۰ نفر دز دیگر تا پایان هفته به بقیه کادر بهداشت و درمان و پزشکان بخش خصوصی تزریق خواهد شد.

جمالیان گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلاء به کرونا در کشور وزارت بهداشت، فعلاً کادر و بهداشت و درمان را در اولویت دریافت واکسن قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: کمیته ملی واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد که هر دفعه واکسن‌های ورودی کرونا به کدام قشر تخصیص یابد و تا کنون این کمیته به بیماران اچ آی وی مثبت و اوتیسم سهمیه‌ای اختصاص نداده است.

کد خبر 5184072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha