۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

سرعت رشد پیک چهارم کرونا بسیار بالا است/بستری ۵۸۰نفر در بیمارستان

سرعت رشد پیک چهارم کرونا بسیار بالا است/بستری ۵۸۰نفر در بیمارستان

کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متوسط بستری روزانه طی هفته گذشته در استان ۱۴۰ نفر است که این آمار در پیک‌های قبل ۱۰۰ نفر بوده که نشان می‌دهد سرعت رشد پیک چهارم بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی نژاد عصر شنبه در هفتادمین جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس و استان کرمان بیان داشت: در موج جدید بیماری کرونا در استان در برخی از موارد آمارها دو برابر شده‌اند و همچنین درصد مثبت شدن آزمایشات سرپایی و تعداد بیماران بستری نسبت به قبل دو برابر شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بستری قطعی و مشکوک کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها تا صبح امروز ۵۸۰ نفر اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متوسط بستری روزانه طی هفته گذشته در استان ۱۴۰ نفر است که این آمار در پیک‌های قبل ۱۰۰ نفر بوده که نشان می‌دهد سرعت رشد پیک چهارم بسیار بالا و واضح است همچنین تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری نیز نسبت به اواخر اسفندماه ۳ تا ۴ برابر شده است.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: گام پنجم طرح شهید سلیمانی با عنوان بسیج ملی مقابله با همه گیری ابلاغ شده که به این طرح واکسیناسیون و تشدید خدمات بیرونی افزوده شده است.

وی گفت: مردم باید در خانه بمانند و به قرنطینه توجه کنند ضمن اینکه مسئولان هم باید به رنگ‌بندی شهرستان‌ها توجه کنند و بر رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها نظارت جدی تری داشته باشند.

رشیدی‌نژاد یادآور شد: نگهداری موارد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به لحاظ جلوگیری از موارد ابتلاء ضروری و مورد تاکید است زیرا فرد آلوده به ویروس کرونا مانند بمب انتحاری است که می‌تواند تعداد زیادی را درگیر این بیماری کند.

کد خبر 5185776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha