۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰

سخنگوی شورای عالی مصالحه:

پیش‌نویس طرح صلح دولت افغانستان تکمیل شد

پیش‌نویس طرح صلح دولت افغانستان تکمیل شد

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که پیش نویس طرح صلح دولت این کشور تکمیل و به رهبری این شورا تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد که پیش نویس طرح صلح دولت این کشور تکمیل و به کمیته رهبری این شورا تحویل داده شده است.

«فریدون خوزون» سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در این خصوص گفت که قرار است این پیش نویس در روزهای آینده در نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ارائه شود.

گفتنی است، پیشتر اعلام شده بود که رئیس جمهور افغانستان طرح سه مرحله‌ای را به‌ عنوان «نقشه راه صلح» در نشست آتی صلح افغانستان در استانبول پیشنهاد خواهد کرد.

بر اساس سندی که در اختیار رویترز قرار گرفته، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان طرح سه مرحله‌ای را به عنوان «نقشه راه صلح» در نشست آینده ترکیه پیشنهاد خواهد کرد.

بر اساس این سند، اشرف غنی در صدد است تا پیش از برگزاری انتخابات در افغانستان با گروه طالبان به توافق برسد و آتش‌بس دائمی حاصل شود.

این سند نشان می‌دهد که در فاز نخست، اشرف غنی خواستار دستیابی به اجماع در مورد توافق سیاسی و استقرار آتش‌بس با نظارت سازمان‌های بین‌المللی است.

فاز دوم شامل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و استقرار «دولت صلح» و نیز اجرای ترتیبات حرکت به سوی نظام سیاسی جدید خواهد بود.

ترسیم چارچوب قانون اساسی، استقرار مجدد پناهندگان و طرح توسعه نیز به عنوان فاز سوم و پایانی طرح پیشنهادی اشرف غنی در نظر گرفته شده است.

نشست صلح افغانستان قرار است به میزبانی ترکیه و با مشارکت سازمان ملل متحد در ماه جاری میلادی برگزار شود.

سه مقام ارشد افغان در کابل به رویترز گفته‌اند که اشرف غنی قصد دارد در کنفرانس پیش رو، طرح خود را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان ارائه کند.

کد خبر 5186748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha