۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین:

مسکن مهر را بدون حاشیه به متقاضیان تحویل دادیم

مسکن مهر را بدون حاشیه به متقاضیان تحویل دادیم

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: با تحویل ۵ هزار و ۵۲۹ واحد مسکن مهر در بهترین زمان ممکن و بدون هر گونه حاشیه‌ای رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر گونجی صبح دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محل بنیاد مسکن استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: در استان قزوین ۸۴۰ روستا وجود دارد که تعداد ۶۹۰ روستا با بیش از ۲۰ خانوار در ۱۰ سال اخیر به طور کامل از امکانات طرح هادی بهره مند شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: در حوزه اجرای طرح هادی روستایی کار ۸۰ روستا به صورت کامل به اتمام رسیده و سایر روستاها هم در حال اجرا و یا در انتظار تخصیص اعتبار می‌باشند.

وی توضیح داد: برای اجرای این طرح در استان قزوین میزان ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده است که از محل تخصیص بودجه دولتی و تأمین بودجه از سوی دهیاری‌ها در حال انجام است و ما در سال ۹۹ برای ۱۰۹ روستا ۱۶ میلیارد تومان بودجه دولتی و بیش از ۵ میلیارد تومان بودجه از محل دهیاری‌ها برای تکمیل طرح هزینه کرده‌ایم و در سال جاری کار خدماتی در این روستاها به اتمام می‌رسد.

این مسئول با اشاره به برخی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: تا امروز توفیق صدور ۵۸۰۰۰ جلد سند روستایی، بیش از یک و نیم میلیون متر مربع آسفالت معابر روستایی از محل آسفالت رایگان از سال ۹۴ الی ۹۸، بهسازی و نوسازی ۵۳ درصدی خانه‌های روستایی که رقمی بالاتر از میانگین کشوری است را در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم.

گونجی گفت: رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن از وظایف ذاتی ما است و در همین راستا بنیاد مسکن استان قزوین در سوانح و بلایای طبیعی در سطح کشور ارائه خدمت نموده است از جمله حضور در آذربایجان شرقی، برپایی بزرگترین ستاد در کرمانشاه و احداث ۴ هزار واحد مسکونی و تعمیر ۱۲ هزار واحد در این منطقه، حضور در منطقه سیل زده دلفان و ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی و تعمیر ۳۵۰۰ واحد مسکونی دیگر و نیز تعمیر ۱۴۰۰ واحد از منازل آسیب دیده از سیل در استان قزوین را می‌توان به عنوان برخی از خدمات این بنیاد برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: بنیاد مسکن در راستی محرومیت زدایی با تخصیص اعتباری که در استان اتفاق افتاد اقدام به احداث مسکن محرومین از ۶ ماهه دوم سال ۹۹ نموده است و ۲۰۰۰ واحد مسکونی در این راستا احداث شده است که امروز خوشبختانه این طرح بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: بنیاد مسکن در اجرای پروژه طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان قزوین حضور چشمگیری داشته است و با تحویل ۵ هزار و ۵۲۹ واحد در بهترین زمان ممکن و بدون هر گونه حاشیه‌ای رتبه اول کشور را کسب کرده است. از برنامه‌های دیگری که بنیاد در آن حضور پر رنگ و محوری دارد اجرای پروژه طرح مسکن اقدام ملی مسکن است که سهمیه ۴۳۵۰ واحدی در استان به عهده دارد و در همین راستا تا امروز ۳ هزار و ۱۴۵ متقاضی ثبت نام نموده‌اند و در حال حاضر با مطالعات کاربردی و برنامه ریزی جامع و به روز و نیز با بهره از فناوری‌های صنعتی و به روز دنیا ۱۲۳۵ واحد در دست اقدام هستند و این واحدها در تاکستان، اقبالیه، محمودآباد نمونه، بیدستان، بوئین زهرا و آبیک اجرایی می‌شوند.

این مسئول تبیین کرد: در روستاهای استان قزوین ۹۹ هزار مسکن روستایی دارای سکنه وجود دارد که تا امروز ۵۳ درصد از این واحدها بهسازی شده‌اند.

گونجی گفت: در روستاها با بررسی‌های مورد نظر به هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض اختصاص میابد ونیز مقدار این وام در شهرها ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی مطرح کرد: از محل حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) نیز برای خانواده‌های دارای دو معلول ۸۰ میلیون تومان وام و ۸۵ میلیون تومان وام بلاعوض برای تهیه مسکن اختصاص میابد که هزینه‌های طراحی، نقشه کشی و هزینه‌های اولیه از این دست نیز برای این خانواده‌ها رایگان انجام می‌گیرد همچنین به ایتام نیز ۵۰ میلیون تومان وام و ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای تهیه و ساخت مسکن اختصاص میابد، تا کنون ۱۰۰ واحد مسکونی خانواده‌های دارای دو معلول به بهره برداری رسیده و ۱۴۰ واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: در استان قزوین ۲۲ هزار خانوار مستأجر داریم و رشد جمعیت شهری نیز باعث می‌شود دغدغه‌های ما در کمک به تهیه مسکن برای مردم دو چندان شود ولی ما امیدواریم با انجام صحیح و به موقع طرح‌های یاد شده از میزان این نگرانی بکاهیم.
 

کد خبر 5187255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha