۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲

استاندار اردبیل:

۲۵۰ واحد صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

۲۵۰ واحد صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی با تخصیص اعتبار و تسهیلات برای تکمیل زیرساخت‌ها در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر دوشنبه در جلسه بررسی برنامه‌ها و شاخص‌های بخش صنعت و معدن استان از بهره‌برداری بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته از ۲۲۲ واحد در بخش صنعت و معدن اردبیل بهره‌برداری شد که این تعداد برای سال جاری به ۲۵۰ واحد صنعتی خواهد رسید که برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیشتر با هدف تمرکز بر تأمین اعتبارات کافی و تخصیص تسهیلات برای تکمیل زیرساخت‌های صنعتی این واحدهاست.

وی با اشاره به رفع موانع و تسهیل شرایط واحدهای صنعتی و تولیدی برای احیا و بازگشت به چرخه تولید گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۰ واحد غیر فعال و نیمه‌فعال در استان اردبیل با بررسی مشکلات‌شان در جلسات رفع موانع تولید فعال شده و به چرخه تولید استان بازگشتند.

استاندار اردبیل همچنین از شناسایی ۷۴ واحد تولیدی غیرفعال دیگر نیز خبر داد و یادآور شد: اقدامات لازم با همکاری سازمان برنامه و بودجه، صنعت و معدن و اداره کل کار استان اردبیل برای فعال سازی این واحدها انجام شده است.

بهنام‌جو به ظرفیت معدنی استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: در خصوص پهنه‌های معدنی نیز مطالعات و اکتشافاتی از سال گذشته آغاز شده که با پیگیری‌های لازم این واحدها نیز امسال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 5187785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha