۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

داوری بخش بزرگسال جشنواره «حماسه گویان» آغاز شد

داوری  بخش بزرگسال جشنواره «حماسه گویان» آغاز شد

اصفهان - دبیر جشنواره ملی حماسه گویان از برگزاری اختتامیه این جشنواره در سوم خرداد خبر داد.

فرزان معظم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بخش بزرگسال این جشنواره در مجموع ۴۱۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و پس از پایان مرحله انتخاب و بازبینی ۸۶ اثر به مرحله دوم داوری راه یافت که اکنون این آثار در حال داوری است.

وی ادامه داد: آقایان سید مهدی ابطحی، سیدعظیم فاطمی، محمود افقری و حجت الاسلام سعید فخرزاده در یک ترکیب پنج نفره به همراه دبیر جشنواره آثار برگزیده را انتخاب خواهند کرد.

دبیر جشنواره ملی حماسه گویان گفت: با توجه به پایان یافتن داوری بخش دانش آموزی و آغاز داوری بخش بزرگسال، زمان اختتامیه نیز مشخص شد و این مراسم روز سوم خردادماه سال جاری به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود. در همین رابطه آثار جذابی نیز مربوط به خاطرات رزمندگان از روزهای مقاومت و آزادی خرمشهر در جشنواره حاضر هستند که در این ایام منتشر خواهند شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن اصفهان در وضعیت قرمز و اعمال محدودیت‌ها در برگزاری اینگونه مراسم خاطرنشان کرد: قصد داریم اختتامیه جشنواره حماسه گویان را متناسب با آخرین وضعیت گسترش این بیماری با حضور برگزیدگان و میهمانان و علاقه مندان و با رعایت کامل اصول بهداشتی و فاصله گذاری‌های فیزیکی برگزار نمائیم.

معظم افزود: در مجموع شاهد استقبال خوبی از برگزاری اولین دوره این جشنواره در کشور هستیم که مجموعاً ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و از این میان ۱۶۹ اثر به داوری نهایی راه یافتند که برگزیدگان جشنواره نیز از میان این آثار انتخاب خواهند شد.

وی افزود: داوری بخش دانش آموزی این جشنواره نیز از میان ۳۸۳ اثر راه یافته به دبیرخانه این جشنواره انجام شده است. در این بخش ۸۳ اثر به مرحله داوری راه یافت که آثار منتخب از میان این آثار مشخص شده‌اند.

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی حماسه گویان، جشنواره‌ای با محوریت خاطره گویی دفاع مقدس در دو بخش بزرگسالان و دانش آموزی است که حوزه هنری استان اصفهان آن را برگزار می‌کند.

کد خبر 5188308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha