۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷

معاون تبلیغات اسلامی البرز خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی محله همدلی در البرز

برگزاری جشنواره ملی محله همدلی در البرز

کرج - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی البرز گفت: جشنواره محله همدلی به همت این سازمان در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدی ظهر سه‌شنبه در اولین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان البرز با محوریت تشریح برنامه‌های ماه مبارک که در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته برنامه‌های ماه مبارک رمضان با هدف امیدآفرینی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نزدیک ایام انتخابات هستیم و دشمن دنبال دل سرد کردن مردم و عدم حضور مردم در انتخابات است با هدف امیدآفرینی برنامه‌هایی را طراحی کردیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه حدود ۳۰ برنامه را برای استان مد نظر قرار دادیم، تصریح کرد: با توجه به گسترش بیماری کرونا فضای مساجد و حسینیه‌ها عمدتاً در قالب مواسات و همدلی استفاده می‌شود به همین دلیل برنامه‌ها با محوریت فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۵ کارگروه تشکیل دادیم و برای هر کدام تعدادی برنامه تعریف شده است.

محمدی گفت: برای کارگروه کودک و نوجوان طرح پویش مهمان امام حسنی در قالب افطاری ساده و نقاشی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه به مناسبت ماه رمضان جشن اولین مهمانی برای نوجوانانی که به سن تکلیف می‌رسند، صورت می‌گیرد، اظهار کرد: جشنواره محله همدلی در سطح ملی برگزار می‌شود؛ به محله اول در سطح اول ۲۰۰ میلیون، محله دوم ۱۰۰ میلیون و محله سوم ۵۰ میلیون تومان اعتبار تعلق می‌گیرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: در این جشنواره اهالی محله با محوریت روحانی محله مشکلات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را حل و احصا می‌کنند و گزارش آن به جشنواره محله همدلی نیز، ارسال می‌شود.

رونمایی از طرح اسماءُ الحسنی

وی تصریح کرد: در کارگروه بانوان بیش از ۷ برنامه در قالب مسابقه کتاب‌خوانی، برگزاری گفتمان‌ها، مشاوره، دل نوشته ویژه دانش آموزان، برنامه‌های وبیناری، مسابقه فامیلی و چتر خانواده و قرآن‌خوانی خانوادگی طراحی شده است.

محمدی با بیان اینکه برنامه رویداد تبلیغ مجازی با دستگاه‌های تبلیغی ویژه مبلغین استان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: مبلغین در محلات کانال‌هایی را در بستر فضای مجازی طراحی و برنامه‌های روزانه را بارگذاری می‌کنند.
وی با اشاره به طراحی و رونمایی از طرح اسماءُ الحسنی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری و حوزه هنری استان البرز، کار فاخری در استان ارائه شود، چراکه این مهم قابلیت ملی شدن دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌ای را برای حمایت از کنشگران در دستور کار قرار دادیم که شامل مداحان و مبلغینی می‌شود که در ایام کرونا آسیب دیدند.

وی با اشاره به دیگر مصوبات ستاد شئون فرهنگی در ماه مبارک رمضان بیان کرد: فراهم شدن محتوای تبلیغی برای مبلغین و مبلغات استان البرز در فضای مجازی، همایش هم‌اندیشی مداحان شورای هیئات مذهبی و مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی، پویش کتاب‌خوانی، پویش خدمت بی‌منت ویژه هیئت‌های مذهبی، پروژه شعر قدس با همکاری حوزه هنری، شهرداری و ارشاد، طراحی جشنواره برترین‌های رمضان، طراحی پک تبلیغی هیئت‌ها و تشکل‌ها مد نظر قرار دادیم.

لزوم استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای پخش برنامه‌های متناسب ماه رمضان

محمدی با اشاره به استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای پخش برنامه‌های سمعی و بصری متناسب با فضای معنوی ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سامانه شاد برای فضاسازی معنوی، استفاده از ظرفیت مبلغین در ماه مبارک رمضان، اهتمام ادارات استان در برگزاری جز خوانی از طریق فضای مجازی، اهتمام دانشگاه‌ها برای ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان جهت استفاده دانشجویان و اساتید دانشگاه استفاده از ظرفیت امامزاده‌ها، تکیه‌ها و حسینیه‌ها برای برنامه‌های معنوی رمضان از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف در رابطه به تذکرات لسانی و ارشادی در راستای مقابله فرهنگی با پدیده روزه‌خواری با محوریت ارشاد و تذکر از طریق بنرهای تبلیغاتی و فعالیت‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه تمهید لازم برای غیرفعال کردن آب‌سردکن‌ها در معابر عمومی، اغذیه‌فروشی‌ها در زمان روزه‌داری، صورت گرفته است، گفت: توجه به امر پرداخت فطریه در پایان ماه رمضان، تأکید بر ضرورت بیش از پیش پخش اذان در ادارات دولتی، پاساژها، مراکز خرید ترمینال‌ها به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان مد نظر قرار دادیم.

وی متذکر شد: اجرای برنامه مواسات و همدلی با اهتمام کمیته امداد، مساجد و حسینیه‌ها در ماه مبارک رمضان از دیگر مصوبات ستاد شئون فرهنگی ماه مبارک رمضان استان البرز است.

کد خبر 5188643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha