۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۴۹

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه:

تعداد داوطلبان شورای روستاهای کرمانشاه به ۸۹۴۴ نفر رسید

تعداد داوطلبان شورای روستاهای کرمانشاه به ۸۹۴۴ نفر رسید

کرمانشاه- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تعداد داوطلبان عضویت در شورای اسلامی روستاهای این استان به هشت هزار و ۹۴۴ نفر رسید.

جلیل بالایی شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اتمام فرصت هفت روزه ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستاهای استان کرمانشاه اظهار کرد: تعداد داوطلبان به هشت هزار و ۹۴۴ نفر شامل هشت هزار و ۴۰۰ نفر آقا و ۵۴۴ نفر خانم رسیده که نشان دهنده رشد ۲ برابری حضور بانوان نسبت به دوره پنجم است.

وی افزود: خوشبختانه آمار داوطلبان نسبت به دوره پنجم از رشد پنج درصدی برخوردار است که نشان از فهم دقیق روستاییان از شرایط کنونی، اهمیت اصل انتخابات و جایگاه شورای اسلامی روستاها به عنوان پارلمان محلی است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قانون برای ثبت نام در روستاها تا ۲۰۰ خانوار را خواندن و نوشتن ملاک قرار داده است، گفت: ثبت نام پنج نفر دکتری، ۶۳ نفر فوق لیسانس، ۳۶۵ نفر لیسانس و در مجموع ۲۱ درصد متوسطه به بالا امید بخش است.

بالایی تصریح کرد: ۷۲ درصد داوطلبان عضویت در شورای اسلامی روستاها سن کمتر از ۵۰ سال داشته و ۸۱ درصد از آن‌ها برای اولین بار در این عرصه حضور پیدا کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران و خبرگزاری‌ها با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نقش بسیار مهمی در ثبت نام این تعداد داوطلب در انتخابات شورای اسلامی روستاها داشته‌اند.

کد خبر 5188735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha