۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰

رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد مدیریت مقابله با کرونا:

۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان انجام شد

۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان انجام شد

سمنان- رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد مدیریت مقابله با کرونای سمنان، گفت: طی هفته گذشته، ۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی توسط اکیپ‌های گشت و نظارت انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ولی پوری اصلانی، در نشست شامگاه دوشنبه کمیته نظارت ستاد کرونای سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی و عدم بازرسی و ارزیابی‌ها، باعث تشدید وضعیت شیوع بیماری کرونا در جامعه خواهد شد، ابراز کرد: جلسات ستاد بازرسی و ارزیابی کرونا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و موج چهارم مقابله با این بیماری، به صورت روزانه برگزار و اقدامات انجام شده گزارش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث اصناف، بازرسی‌های مجدد به همراه تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفته و تذکرات لازم به متخلفین داده شود، ابراز کرد: طی هفته گذشته، ۱۱۶ مورد بازرسی از دستگاه‌های اجرایی توسط اکیپ‌های گشت و نظارت کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و تحول اداری انجام شده است.

نظارت و رصد گروه‌های بازرسی

رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای سمنان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا در دوایر دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان، رضایت بخش است، بیان کرد: در بحث اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و تعطیلی صنوف و دورکاری کارکنان در سطح شهرستان‌ها باید توجه ویژه صورت گیرد.

عضو کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا نیز با بیان اینکه تعطیلات صنوف و واحدهای صنعتی که در طرح قرار دارند به همراه دورکاری کارکنان دولت، مباحثی است که باید مورد اجرای دقیق قرار گیرد، گفت: در بحث ادارات، توجه به مسائل بهداشتی و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، باید به صورت جدی مورد توجه قرار داشته باشد چرا که دستگاه‌های اجرایی، الگوی عمل و رفتار مردم و جامعه در بحث مواجه با بیماری کرونا هستند.

حسن سعدالدین با بیان اینکه با کمک دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری سمنان، ۹ تیم بازرسی تشکیل شد و ۷۵ دستگاه اجرایی مورد بازرسی قرار گرفت و ۲۳ دستگاه نیز به صورت تلفنی مورد رصد قرار گرفتند، افزود: در بحث اعمال دورکاری، به هیچ عنوان ارائه خدمات به مردم نباید تعطیل شود؛ اما این خدمات می‌تواند به صورت مجازی، غیرحضوری، الکترونیکی و تلفنی و سایر روش‌ها ارائه شود و دستگاه‌های اجرایی لازم است تا دورکاری کارکنان را به صورت دقیق اجرا کنند.

نظارت بر اصناف

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنانن نیز در این نشست با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ اکیپ گشت و نظارت و بازرسی بر اصناف در خصوص رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا و تعطیلی صنوف بر اساس شرایط رنگ بندی‌های قرمز و نارنجی، در استان در حال فعالیت هستند، گفت: در بحث نظارت بر تعطیلی اصناف، خوشبختانه با مشکلی جدی در استان روبرو نبودیم.

مهدی یحیایی با بیان اینکه با مواردی که مقررات را توجه نکرده و تخلف کردند، پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، تاکید کرد: بازرسی از اصناف و بازار توسط این اکیپ‌ها به صورت روزانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حضور مستمر اکیپ‌ها و گشت‌های نظارت و بازرسی و همچنین اماکن و نیروی انتظامی در شهر، تاثیرگذاری مطلوبی در بحث رعایت و توجه به مقررات و قوانین صنفی و تعطیلی صنوف در خصوص کرونا خواهد داشت، ابراز داشت: بیش از ۹۵ درصد اصناف در استان در خصوص توجه به مباحث تعطیلی صنوف در بحبوحه موج چهارم شیوع کرونا و عمل به مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، همراهی خوبی داشتند.

کد خبر 5193306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha