۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰:۳۰

ضیافت افطاری «همدلی و همیاری» در زاهدان برگزار شد

ضیافت افطاری «همدلی و همیاری» در زاهدان برگزار شد

زاهدان - ضیافت افطاری «همدلی و همیاری» با حضور مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از علما و نخگان اهل سنت در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ضیافت «همدلی و همیاری» همزمان با غروب دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان به میزبانی مسئولین ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور علما، و فرهیختگان اهل سنت شهر زاهدان برگزار شد.

در این جلسه که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور بیش از ۲۰ تن از ائمه جماعات و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت زاهدان برگزار شد، حجت الاسلام عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سیفایی، مدیر کل اداره ادیان و مذاهب و حجت الاسلام باقربیک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در ابتدای این جلسه که با خوشامدگویی حجت الاسلام باقربیک به مدعوین اهل سنت آغاز شد، حجت الاسلام سیفایی به ایراد سخنرانی پرداخت.

مدیر کل اداره ادیان و مذاهب در سخنان خود ضمن تبیین راهبردها و رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید، با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی، «اسلامی» است نه شیعی، بیان کرد: هدف سازمان تبلیغات، گسترش و اشاعه فرهنگ اسلامی است و این هدف جز با همیاری، همدلی و همکاری همه علما و صاحب نظران مسلمان از شیعه و سنی تحقق نخواهد یافت.

حجت الاسلام عزت زمانی نیز که از دیگر سخنرانان این ضیافت بود که با اشاره به چالش‌ها و موانع نشر فرهنگ الهی در جامعه اظهار داشت: امروز جریان تبلیغ دینی با مشکلاتی مواجه است که بار حل آنان را نمی‌توان فقط بر دوش یک مذهب گذاشت و لازم است همه دغدغه مندان اسلام از هر گروه و مذهبی دست به دست هم بدهند تا موانع را از سر راه اشاعه فکر دینی و قرآنی بردارند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه باتوجه به شرایط کنونی و انقلاب اسلامی وظیفه علما در جهت برطرف نمودن موانع دینداری را با استفاده از همه ظرفیت‌های علما و حوزه‌های علمیه کشور از مذاهب گوناگون را امری ضروری دانست و شرط آن را همدلی و همیاری دانستند.

لازم به ذکر است در این جلسه همه حضار و مدعوین اهل سنت به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 5201007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha