۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۳۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۶ شهرستان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

۶ شهرستان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در مجموع ۶ شهرستان استان زنجان قرمز و دو شهرستان نارنجی و زرد است.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید این مهم در استان فرهنگ سازی شود.

وی اظهار کرد: مردم فکر نکنند چون واکسن است دیگر نیازی به زدن ماسک نیست بلکه تا پایان سال باید همه از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده قرمز وشهرستانهای طارم، ماهنشان و سلطانیه نارنجی بوده و ایجرود زرد بودند، گفت: از دیروز هم شهرستان ماهنشان و طارم هم قرمز شدند.

قزلباش تاکید کرد: در مجموع ۶ شهرستان استان قرمز و دو شهرستان نارنجی و زرد است.

وی با بیان اینکه ۶۱۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند، ابراز داشت: طی چند روز گذشته بیماران ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ماندگاری ویروس کرونت در زمانی که تبادل هوایی وجود ندارد بیشتر است و در این میان در ادارات و منازل و اصناف از تهویه مناسب استفاده شود.

قزلباش بر لزوم ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات و داشتن تهویه مناسب تاکید کرد و گفت: داشتن تهویه میزان درگیری را کاهش می‌دهد و تنها راه برون رفت از کرونا رعایت نکات بهداشتی است و مردم به این باور برسند که بیماری کرونا هنوز تمام نشده و باید از دورهمی ها جلوگیری کنند.

کد خبر 5204604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      0 0
      اخه من یک مامان داشتم که به واسطه اون دور هم جمع میشدیم هممون کرونا گرفتیم ومامانم از دست رفت خیالتون راحت تو کوچه پسکوچها هر چی مامون بود مردن دیگه حتی بعد کرونا هم دورهمی نخواهد بود دیگه بیبینیم شما چجوری این بیماری را جمع میکنین پدر مردم دراوردین