۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹

ملاقات با دوبلور «مرد شش میلیون دلاری» در شبکه مستند

ملاقات با دوبلور «مرد شش میلیون دلاری» در شبکه مستند

«زندگی نظامی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره ای از ناصر نظامی صداپیشه باسابقه کشورمان است که از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «زندگی نظامی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره ای از ناصر نظامی صداپیشه باسابقه ایرانی یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود.

«زندگی نظامی» تازه‌ترین مستند از مجموعه مستندهای دوبله و صداست که در شبکه مستند سیما تهیه و تولید می شوند.

توکلی درباره این مستند گفت: آبان ماه سال ۹۸ پس از گفتگویی که با آقای نظامی در دفتر شبکه داشتم، تصویربرداری «زندگی نظامی» آغاز شد اما با گذشت چند روز از تصویربرداری در منزل استاد و استودیو، متاسفانه وی دچار عارضه قلبی شده و برای ادامه درمان راهی کانادا شد.

وی افزود: قرار بر این بود که بعد از بازگشت وی تصویربرداری در محل تولدشان ادامه یابد که شوربختانه ویروس کرونا مانع ادامه کار شد و در نهایت همین فیلم که البته از نظر من فیلم کاملی هم است تدوین و برای پخش تحویل شبکه مستند شد.

توکلی عنوان کرد: ناصر نظامی علی رغم اینکه گوینده تیپ های جدی است، انسان بسیار مهربان و رئوفی است و به جوانان و حضور آنها در حرفه دوبله اهمیت می دهد و در جریان تولید این فیلم نیز نهایت همکاری را با ما داشت اما افسوس که فرصت بیشتری برای پرداختن به ابعاد مختلف زندگی وی فراهم نشد.

این تهیه کننده و کارگردان ادامه داد: همزمان با روزهای تصویربرداری پیامی به دست آقای نظامی رسید مبنی بر اینکه بیژن علیمحمدی دوبلور فقید سکته کرده است، این اتفاق تلخ هم در فیلم درج شده و به یادگار مانده است.

وی در پایان متذکر شد: نظامی گویندگی و مدیر دوبلاژی انیمیشن، سریال و فیلم های سینمایی خارجی و ایرانی مانند «دراکولا»، «زنان کوچک»، «آرتور»، «دور دنیا در هشتاد روز»، «ای کی یو سان»، «شرلوک هولمز»، انیمیشن «بتمن» و ... را در کارنامه دارد اما از معروفترین نقش های وی می توان به دوبله نقش اول سریال «مرد شش میلیون دلاری» اشاره کرد.

«زندگی نظامی» بعد از حدود ۲ سال برای نخستین بار یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ و دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۹ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

کد خبر 5207161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha