۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱

مریم جلیلی با مهر مطرح کرد؛

رویداد نمایشنامه‌خوانی با تکیه بر خاستگاه مشترک فلسفه و تئاتر

رویداد نمایشنامه‌خوانی با تکیه بر خاستگاه مشترک فلسفه و تئاتر

مریم جلیلی کارگردان تئاتر از راه‌اندازی رویدادی با عنوان «آخر هفته‌ها با نمایشنامه‌خوانی» خبر داد که با رویکرد خوانش نمایشنامه‌هایی با مضمون فلسفی در موسسه حکمت و فلسفه برگزار می‌شود.

مریم جلیلی کارگردان تئاتر و مدیر رویداد «آخر هفته‌ها با نمایشنامه خوانی» در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر خاستگاه مشترک فلسفه و تئاتر عنوان کرد: فلسفه و تئاتر از یک بستر اندیشه‌ای-زبانی و جغرافیایی خاص برخاسته‌اند. این هر ۲ در یونان و از دل تفکر دیالکتیک زاده شده و در قالب دیالوگ رشد و نمو کردند پس بی دلیل نیست که برخی از اولین و مهمترین آثار فلسفی در قالب نمایشنامه نگاشته شدند و برترین نمایشنامه‌های جهان همواره به پرسش‌های بنیادین فلسفی از ذات هستی و انسان می‌پردازند. از همین رو بنا داریم در موسسه حکمت و فلسفه هر آخر هفته میزبان یک رویداد نمایشنامه‌خوانی با مضامین انسانی و فلسفی باشیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه فرهنگی «کافه فلسفه» واقع در موسسه حکمت و فلسفه با اولویت نمایشنامه‌هایی با رویکرد فلسفی یا اندیشه‌ورز در مسئله هستی و انسان‌شناسانه در نظر دارد مجموعه رویدادهایی را با عنوان «آخر هفته‌ها با نمایشنامه‌خوانی» برگزار کند. بدین منوال که در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته یک نمایشنامه توسط گروهی از هنرمندان با تکنیک‌های رایج در قالب نمایشنامه خوانی، برای مخاطبان خوانده خواهد شد.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: این رویداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در حیاط موسسه حکمت و فلسفه برگزار خواهد شد. علاقه مندان می‌توانند در خواست خود را همراه با pdf نمایشنامه برای بررسی و شرکت در این رویداد هنری به آدرس ایمیل cafe.philosophique۲۰۲۱@gmail.com ارسال و یا به‌صورت حضوری به «کافه فلسفه» واقع در خیابان نوفل لوشاتو انجمن حکمت و فلسفه مراجعه کنند.

کد خبر 5207614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha