۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰

فرمانده انتظامی استان بوشهر:

زوج کلاهبردار در سایت دیوار بوشهر دستگیر شدند/شناسایی ۱۵ مالباخته

زوج کلاهبردار در سایت دیوار بوشهر دستگیر شدند/شناسایی ۱۵ مالباخته

بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری زن و مردی که با درج آگهی جعلی فروش دوچرخه، لوازم خانگی و پرنده در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ حیدر سوسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تلاش و اقدام ویژه مأموران در پلیس فتا مرکز استان بوشهر این زوج دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: زوجی که به صورت حرفه‌ای و با درج آگهی جعلی درسایت دیوار و شیپور تحت عناوینی نظیر فروش دوچرخه، لوازم خانگی و پرنده با قیمت نازل از متقاضیان خرید، کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سوسنی افزود: متهمان پس از جلب نظر مشتریان، به بهانه نگه‌داشتن کالا، مبالغی را به صورت بیعانه دریافت کرده و سپس پاسخگوی تماس‌های افراد نبوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در پی جویی کارآگاهان سایبری، مشخص شد که وجوه کلاهبرداری شده به شماره حساب مختلفی که بعضاً مربوط به مغازه‌داران خوشنامی هم بود واریز شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با مراجعه ۳ نفر از شکات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا مرکز استان قرار گرفته و علیرغم استفاده متهم از روش‌های پنهان ساز هویتی، با اقدامات فنی، هویت و محل سکونت متهم اصلی در یکی از استان‌ها مرکزی کشور مشخص شد و با بررسی‌های بیشتر محرز شد که متهم در استان بوشهر نیز تردد دارد.

سوسنی افزود: با پیگیری همکاران ما در پلیس فتا، مشخص شد که همسر موقت این متهم در یکی از شهرستان‌های استان اخیراً ساکن شده و به‌احتمال‌قوی، ارتکاب این کلاهبرداری‌ها با همکاری خانم متهم صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد پلیس عنوان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران پلیس فتا و در زمانی که متهم و همسرش در شهرستان و در منزل حضور داشتند با هماهنگی مقام قضائی نسبت به دستگیری آنها اقدام و در عملیاتی غافلگیرانه هر ۲ متهم دستگیر و در بازرسی از منزل آنان چندین دستگاه تلفن همراه که در ارتکاب کلاهبرداری از آنها استفاده شده بود، کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس و در مواجهه با مستندات موجود به بزه‌های انتسابی خود اعتراف و بیان داشتند که از سال ۹۸ تاکنون در چند استان به همین شیوه مرتکب جرم شده و یک‌بار نیز دستگیر و به زندان فرستاده شده‌اند ولی مجدداً از سهل‌انگاری کاربران سوءاستفاده و در برخی اوقات، شماره حساب مغازه‌دارهای مختلف را به مالباخته ارائه می‌دادیم تا بیعانه را واریز و سپس با مراجعه به مغازه، اجناسی را به میزان وجوه واریزی، خریداری می‌کردیم.

سوسنی گفت: در زمان بازجویی متهمان و تا این زمان، حدود ۱۵ نفر مالباخته و شاکی در ارتباط با این پرونده در سطح استان شناسایی و به پلیس فتا مراجعه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: به علت شیوه مجرمانه و مدت زمان ارتکاب جرم توسط این زوج کلاهبردار، تعیین میزان ارزش ریالی کلاهبرداری‌های متهمان و همچنین تعداد نهایی مالباختگان، نیازمند بررسی‌های تکمیلی دارد.

کد خبر 5207688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha