۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۵۹

استاندار زنجان:

موج چهارم کرونا در زنجان خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت

موج چهارم کرونا در زنجان خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت

زنجان-استاندار زنجان گفت: موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت و باید برای ریشه کنی کرونا بهداشت فردی و اجتماعی همچنان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان گفت: طی چند روز گذشته تعداد بیماران بستری کرونا در استان روند نزولی به خود گرفته اس و هر چند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محدودیت‌های اخیر در حد انتظار نبود اما زنجان نسبت به کشور وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۰ هزار و ۹۶۱ دز واکسن کرونا در نوبت اول و سه هزار و ۳۴۷ دز واکسن کرونا نیز در نوبت دوم در استان زنجان تزریق شده است، اظهار کرد: روند واکسیناسیون در استان باید با ید با سرعت بالا انجام شود.

استاندار زنجان به تغییر رنگ شهرستانها اشاره کرد و گفت: تغییر رنگ‌ها نباید فریب دهد بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید فراگیر شده و به بالای ۹۵ درصد برسد.

حقیقی با بیان اینکه رفتار احساسی در موضوع کرونا باید کنار گذاشته شود و تصمیمات باید بر اساس منطق باشد، ابراز کرد: بیش از ۳۵ هزار دز واکسن کرونا وارد استان زنجان شده که ۳۰ هزار دز آن توزیع شده و پنج هزار و ۳۱۹ واکسن نیز در حال توزیع است.

وی به آزمون‌های پیش ر و اشاره کرد و ابراز داشت: به جز آزمون کارشناسی ارشد که به مردادماه منتقل شد، سایر آزمون‌ها طبق دستورالعمل و چارت زمانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

استاندار زنجان به آزمون نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: تجمع اعتراضی، کار و روش خوبی نبوده و این‌ها کار ضد انقلاب است.

حقیقی با بیان اینکه ۳۰ درصد محتوای کتاب‌ها حذف شده و آزمون‌ها با لحاظ شرایط آموزش مجازی گرفته می‌شود، گفت: هر آزمون نیز بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده و پروتکل‌های بهداشتی نیز به دقت در محل آزمون‌ها رعایت می‌شود.

وی به تعطیلات عید فطر اشاره کرد و افزود: ورود هرگونه وسیله نقلیه از ۲۱ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت به تمام شهرستان‌های استان ممنوع است و از مردم درخواست می‌شود از سفر خود داری کنند.

استاندار زنجان گفت: موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت و باید برای ریشه کنی کرونا بهداشت فردی و اجتماعی همچنان تقویت شود.

حقیقی تصریح کرد: موج چهارم کرونا جهش معناداری داشت و استان زنجان، اکسیژن مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کرد.

وی با بیان اینکه فوتی‌های کرونا در استان روند کاهش دارد، گفت: تزریق واکسن به معنای درمان فرد نیست و افرادی که واکسن تزریق می‌کنند نیز پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کرده و از رفتارهای احساسی در برابر کرونا باید پرهیز کنند.

کد خبر 5208286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha