۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

بیانیه نمایندگان:

مجامع بین‌الملل، عاملان جنایت تروریستی در افغانستان رامجازات کنند

مجامع بین‌الملل، عاملان جنایت تروریستی در افغانستان رامجازات کنند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از مجامع بین المللی خواستند که عاملان جنایت تروریستی در افغانستان را شناسایی و مجازات کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بیانیه ۲۱۱ نفر از نمایندگان در محکومیت جنایت تروریستی در افغانستان را قرائت کرد که به شرح زیر است:

جنایت وحشیانه ایادی آمریکا که منجر به شهادت ۸۵ دانش آموز بی گناه و ۱۷۰ زخمی در مدرسه سیدالشهدا در کابل شد، نشان از شکست سیاست های آمریکا در ۲۰ سال حضور ننگین در افغانستان می باشد.

آمریکا، داعش و دیگر دولت ها و گروه های تروریستی باید بدانند که ملت شجاع و رشید افغانستان که با دست خالی ارتش سرخ شوروی سابق را از کشورشان خارج کردند و تاریخ ساز شدند، آمریکا و ایادی مزدور آن ها را نیز به این سرنوشت دچار خواهند کرد.

مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک، از مجامع بین المللی می خواهد عاملان این جنایت تروریستی را شناسایی و مجازات نموده و اجازه دهند ملت شجاع، فهیم و آگاه افغانستان سرنوشت خود را به دور از هر گونه مداخله خارجی که نقض صریح حاکمیت ملی افغانستان و منشور ملل متحد است تعیین نمایند.

کد خبر 5209664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha