۳۰ تیر ۱۳۸۶، ۹:۵۳

جهاد اسلامی و حماس:

اسرای فتح با هدف تشدید اختلافات میان فلسطینی ها آزاد شدند

جنبشهای فتح و حماس آزادی 255 اسیر فلسطینی را که بیشتر آنان وابسته به جنبش فتح هستند، کم اهمیت جلوه داده و آن را به مثابه برافروختن آتش فتنه و تشدید اختلافات داخلی در فلسطین دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری امارات(وام)، "خالد البطش" یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی روز گذشته در این رابطه اظهار داشت : سلامت اسرای فلسطینی و آزادی آنان برای ما مهم است، اما با شرایط آزادی آنان که از طریق حیله و نیرنگ رژیم صهیونیستی و با هدف افزایش اختلافات داخلی درفلسطین صورت گرفته است، مخالفیم.

وی خاطرنشان کرد: به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی، مناسبترین راه برای آزادی اسرای فلسطینی است.

در همین راستا "سامی ابوزهری" سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: آزادی اسرای فتح به منزله تحقیر ملت فلسطین و تشدید درگیری های داخلی میان گروه های فلسطینی است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این اسرا دوره محکومیتشان به پایان رسیده یا در آستانه تمام شدن بود، گفت : این چیزی نیست که مردم فلسطین خواهان آنند ،بلکه فلسطینیان خواستار آزادی اسرایی هستند که محکومیت طولانی دارند.

ابوزهری در پایان گفت : آزادی این اسرا ارتباطی به قرارداد تبادل اسرای فلسطینی با "گلعاد شالیت" نظامی به اسارت گرفته شده توسط مبارزان فلسطینی ندارد، زیرا حماس خواهان آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینی با شرایط ویژه است.

رژیم صهیونیستی هدف از آزادی 255 اسیر فلسطینی را تقویت ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است.

به گفته مقام های رژیم صهیونیستی ، 85 درصد از این اسرا وابسته به جنبش فتح  و 15 درصد باقی مانده وابسته به گروه های کوچکتر هستند، اما هیچ یک از اعضای حماس جزو آنها نیستند.

هم اکنون حدود 10 هزار و 500 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

کد خبر 521148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha