گفتگوی تلفنی هنیه با مبارز فلسطینی پس از آزادی از اسارت ۴۰ ساله

گفتگوی تلفنی هنیه با مبارز فلسطینی پس از آزادی از اسارت ۴۰ ساله

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگوی تلفنی، آزادی اسیر کریم یونس از زندان رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس آزادی «کریم یونس»، قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی پس از ۴۰ سال اسارت را تبریک گفت.

اسماعیل هنیه که با کریم یونس به صورت تلفنی گفتگو می‌کرد، در این گفتگوی تلفنی آزادی او را از زندان به وی و خانواده‌اش و عموم ملت فلسطین و ساکنان شهرک وادی عاره زادگاه وی تبریک گفت و تاکید کرد که این آزادی بیانگر پیروزی عزم و اراده ملی فلسطینیان بر دشمن صهیونیستی در ایام اسارت و اصرار آنان بر آزادی، بازگشت و استقلال است.

هنیه آزادی این اسیر فلسطینی را به منزله پیروزی تمامی آزادگان، عدالت انسانی و مقاومت در برابر ظلم و استعمار و صبر راهبردی تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین و پایان دادن به ظلم تاریخی در حق فلسطین خواند.

وی بار دیگر تاکید کرد که مقاومت لحظه‌ای از تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی به رغم تمامی سختی‌ها و مشکلات دریغ نخواهد کرد.

در این گفتگو نیز کریم یونس نیز ضمن تشکر از هنیه به خاطر این گفتگوی تلفنی، تاکید کرد که اسرا و ملت فلسطین وارد نبردی بزرگ برای آزادی اسرا به طور خاص و کل فلسطین به طور عام شده‌اند. وی بر وحدت و یکپارچگی اسرا در مقابله با زندانبانان اسرائیلی تاکید کرد.

پیش از این نیز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای آزادی «کریم یونس» قدیمی ترین اسیر فلسطینی از چنگال رژیم صهیونیستی را تبریک گفته بود. در بیانیه جنبش حماس درباره آزادی کریم یونس آماده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس آزادی کریم یونس پس از ۴۰ اسارت در زندان‌های رژیم جنایتکار که طی آن نمونه بارزی از پایداری، صبر و بردباری را به نمایش گذاشت و در نهایت با عزم و اراده پولادین بر سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی پیروز شد، تبریک می‌گوئیم. اسیر کریم یونس و راهی که پیموده است، افتخاری برای همه فلسطینیان و مایه امیدواری آنها برای پایداری و ثبات بیشتر تا رسیدن به استقلال و آزادی خواهد بود.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: ما نیز در کنار خانواده این اسیر مبارز و عموم مردم فلسطین و دیگر اسرای قهرمان، از آزادی کریم یونس خوشحالیم و در مقابل فداکاری‌های و مبارزات دلاورانه وی و دیگر اسرای فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی سر تعظیم فرود می‌آوریم.حماس در پایان بیانیه خود بر ادامه مبارزه و بسیج همه امکانات و توانمندی‌ها برای همبستگی با اسرای فلسطینی تا رسیدن به آزادی در سراسر این سرزمین تأکید کرد.

گفتنی است که کریم یونس که قدیمی ترین اسیر فلسطینی است، در نخستین ساعات صبح امروز پنج شنبه پس از ۴۰ اسارت و به صورت ناگهانی و از پیش اعلام نشده از بند رژیم صهیونیستی آزاد شد.

رژیم صهیونیستی کریم یونس را ششم ژانویه ۱۹۸۳ میلادی به اتهام وابستگی به جنبش فتح و فعالیت مسلحانه و کشتن یک نظامی صهیونیست بازداشت و به حبس ابد محکوم کرد، اما بعدتر حکمش به ابد تخفیف یافت و در سال ۲۰۱۵ حبس ابد او ۴۰ ساله اعلام شد

کد خبر 5674650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha