۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

مازندران استان برتر در بخش توسعه و ترویج معارف قرآنی است

 مازندران استان برتر در بخش توسعه و ترویج معارف قرآنی است

بابل- رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از مازندران به عنوان یکی از استان های موفق در بخش توسعه و ترویج معارف قرآنی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ پیش ازظهر یکشنبه در نشست آخرین ستاد عملیات فصل بندگی ستاد پایانی ستاد عملیات ماه رمضان در بابل ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته ستاد عملیات فصل بندگی ماه مبارک رمضان از سعید قربانی مسئول سابق دارالقرآن کریم مازندران به عنوان یکی از مفاخر قرآنی کشور و ظرفیت عظیم این شخص در حوزه قرآن در بخش توسعه و ترویج مفاهیم و معارف قرآنی تقدیر کرد.

وی افزود: مازندران از استان‌های موفق در بخش توسعه و ترویج معارف قرآنی است و بهترین مؤسسات و بالاترین بهره وری را دارد.

وی با تقدیر از از حجت الاسلام شکریان به عنوان مدیر کل موفق در حوزه قرآنی و اجرای برنامه‌های عملیات فصل بندگی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پیشرفت‌های فرهنگی در حوزه معارف و مفاهیم قرآنی قابل توجه است اما راضی کننده نیست.

حجت الاسلام اخوان همدلی و هم افزایی فعالان حوزه فرهنگ دینی و قرآنی را امری مهم دانست و گفت: محور فعالیت‌های فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی باید مطابق با آیات و مبانی قرآنی برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور تقویت گفتمان دینی و قرآنی را مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن کشور یاد کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب گام دوم انقلاب امید فرینی منطبق با آیات قرآنی در جامعه است اما برخی‌ها به دنبال القای ناکارآمدی نظام دینی در جامعه هستند و سعی دارند مردم را از رحمت الهی نا امید کنند در صورتی که وعده و نصرت الهی در قرآن کریم برای مؤمنان و مسلمانان محقق می‌شود.

وی افزود: گفتمان مردم میدان جمهوری اسلامی مبتنی بر آیات قرآن و دین است و باور دینی ملت بزرگ ایران موجب توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی در این ۴۲ سال شد.

حجت الاسلام اخوان یادآور شد: قرآن الگوی امید آفرینی مردان میدانی چون شهید قاسم سلیمانی بود و انقلابی بودن و پرتلاش بودن دولت آینده مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی را هموارتر خواهد کرد.

وی افزود: برخی به دنبال ایجاد فضای دوگانگی میدان و دیپلماسی هستند و این کار در جهت فرار از پاسخگویی مشکلات امروز است.

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اعزام دو هزار ۳۷۵ روحانی در استان، گفت: مطالبه اقشار عمومی جامعه باز بودن درب مساجد است.

در این مراسم از حجت الاسلام شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به دلیل کسب رتبه برتر مازندران در حوزه فعالیت‌های ستاد عملیات ماه مبارک رمضان در کشور تقدیر شد.

کد خبر 5213145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha