۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

امام جمعه شهرضا:

شفافیت عملکرد داوطلبان انتخابات آینده کشور را تضمین می‌کند

شفافیت عملکرد داوطلبان انتخابات آینده کشور را تضمین می‌کند

شهرضا _ امام جمعه شهرضا گفت: مردم باید در جریان فعالیتهای مدیریتی تأثیرگذار داوطلبان انتخابات باشند تا با مقایسه عملکرد آنها و انتخاب افراد شایسته آینده کشور را تضمین کنیم.

حجت الاسلام سید نعمت الله صالح در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است، اظهار داشت: انسان مؤمن همانگونه که در مسائل شخصی خود باید دقت لازم و کامل را داشته باشد باید در مقابل آن در مسائل اجتماعی و گروهی هم احساس وظیفه کند.

وی با اشاره به آیات قرآن، افزود: در آیات قرآن هم آمده است که انسان‌های مؤمن افرادی هستند که ایمان به خدا و رسول خدا دارند و همچنین در امور اجتماعی و مسائل گروهی مشارکت می‌کنند.

امام جمعه شهرضا، بیان کرد: نظام اسلامی با برکت خون شهدا به پا شده است و وظیفه هر مؤمن در برابر خود این است حضور جدی در مسائل اجتماعی نظام اسلامی حضور داشته باشد که یکی از شاخصه‌های آن حضور در انتخابات است.

وی با توجه به اینکه انتخابات وظیفه اساسی برای انسان‌های مؤمن است تصریح کرد: اگر دقت کنیم می‌بینیم که یک وظیفه اساسی برای انسان‌هایم ومن انتخابات است و سهل انگاری و بی تفاوتی در برابر این امر گناه به حساب می‌آید چراکه شرکت نکردن در انتخابات باعث از بین رفتن حق مردم در داشتن دولت انقلابی می‌شود.

ر أی و نظر مردم ملاک اداره حکومت و اجراییات کشور قرار می‌گیرد

صالح عنوان کرد: رأی و نظر مردم ملاک اداره حکومت و اجراییات کشور قرار می‌گیرد و نباید به این مسئله بی تفاوت باشیم.

وی با وی با اشاره به قدرت انتخاب انسان، بیان کرد: خداوند در بین تمام موجودات یک ویژگی و قدرتی به نام انتخاب به انسان داده است پس ما نباید این ظرفیت را از بین ببریم و باید از این نعمت به نحو احسن استفاده کنیم.

انتخابات یک وظیفه ملی، سیاسی، اخلاقی و دینی است

امام جمعه شهرضا با توجه به اینکه انتخابات یک وظیفه ملی، سیاسی، اخلاقی و دینی است، گفت: انتخابات وظیفه سیاسی است از این بابت که نشانه بیداری و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور می‌شود، وظیفه ملی است چرا که نشانه مسئولیت انسان برای حفظ وطن و ملیت است و باعث می‌شود که کشور ما از گزند دشمن در امان باشد، وظیفه اخلاقی است زیرا نشانه مسئولیت‌پذیری انسان و جلوگیری از بر سر کار آمدن افراد ناشایسته است و همچنین وظیفه دینی نیست چرا که مقام معظم رهبری و علمای بزرگ شرکت در انتخابات را یک وظیفه دینی و شرعی می‌دانند.

وی با تاکید بر انتخاب درست و شایسته گفت: همان قدر که حضور در انتخابات مهم است کیفیت انتخاب ما هم بسیار مهم است و اگر این دو باهم اتفاق افتد مردم به رفاه و آسایش می‌رسند.

صالح با توجه به اینکه گزینش باید در محوریت دین باشد، افزود: اساسی‌ترین شاخصه برای مدیریت کلان کشور دین مداری است، مدیران و مسئولانی که دین به عنوان محور در زندگی آنها باشد مرز حلال و حرام را مراعات می‌کنند، انتقادات را به خوبی می‌پذیرند و اهل رانت خواری نیست.
وی گفت: دین اگر محور کار قرار گرفت بسیاری از مشکلاتی که اکنون در کشور با آن مواجه هستیم از بین می‌رود.

امام جمعه شهرضا بیان داشت: اگر ما می‌خواهیم خودمان را امتحان کنیم باید ببینیم امروزه به حرف چه کسانی گوش می‌دهیم و آنها چه افرادی هستند که به ما می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید، که آنها همان دشمنان فریب‌خورده ما هستند.

وی افزود: بدانیم که رضایت شهدا و امام زمان (عج) این است که بیاییم با حضور در انتخابات دشمنان را ناراحت و دوستان را خوشحال کنیم.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها باید پیش از انتخابات با شفافیت و صداقت در ارتباط با عملکرد خود در گذشته و برنامه‌های آینده خود توضیح دهند تا مردم بتوانند به واقع فرد شایسته را انتخاب کنند، تاکید کرد: همچنین لازم است وزرای مهم کاندیداهای ریاست جمهوری و برنامه‌ها و عملکرد آنها مشخص باشد نه اینکه کاندیداها صرفاً با شعار و وعده بخواهند این جایگاه مهم را در دست بگیرند

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه پایه گذاری شفافیت و صداقت در انتخابات توسط رسانه‌ها عملکرد قابل تقدیری است که باید زودتر به آن می‌رسیدیم، گفت: مردم باید در جریان فعالیت‌های مدیریتی تأثیرگذار داوطلبان باشند تا با مقایسه عملکرد آنها و تصمیم درست مردم برای رأی دادن به کاندیداهای شایسته آینده کشور را تضمین کنیم.

کد خبر 5214484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha