۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰

فرماندار دماوند:

پیگیری برای رفع مشکل آب شرب ۴ روستای دماوند در دستور کار است

پیگیری برای رفع مشکل آب شرب ۴ روستای دماوند در دستور کار است

دماوند- فرملندار دماوند با اشاره به پروژه آبرسانی مجتمع ۵ روستا در بخش مرکزی دماوند گفت: پیگیری برای رفع مشکل آب شربر ۴ روستای دیگر دماوند در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری در حاشیه بهره برداری از پروژه آبرسانی مجتمع ۵ روستا در بخش مرکزی دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین آب شرب ۵ روستای بخش مرکزی دماوند از مطالبات اصلی اهالی آنها بود، این پروژه در دوره‌ای به سرانجام رسید که دولت در شرایط سخت تأمین منابع مالی بود.

حیدری افزود: روستاهای مشمول این طرح و به ویژه «هاشمک» و «وادان» روزهای سختی را گذراندند و ما شاهد آن روزها بودیم و باید مطالبه به حق اهالی را پاسخ می‌دادیم.

وی بیان داشت: در آغاز اجرای طرح آب‌رسانی به این روستاها، کار مطالعات و پیش‌بینی‌ها توسط آبفای روستایی انجام و چاهی حفر شد که نیاز مردم را پاسخ نداد و در این راستا، آبفای روستایی سپس به سمت اجرای احداث مجتمع آب‌رسانی گام برداشت که با ادغام آبفای روستایی و شهری و مسائلی که برای حفاری در حوزه راهداری وجود داشت، مشکلاتی پیش روی طرح به وجود آورد که با هماهنگی و تعامل درون شهرستانی حل و فصل شد.

فرماندار دماوند عنوان داشت: افرادی که ساکن روستاها یا در مسیر شبکه آب‌رسانی هستند، باید قدر این نعمت را بدانند و طوری استفاده نداشته باشند که باز هم دچار مشکلاتی شویم‌.

حیدری با بیان اینکه دولت زمانی موفق است که مردم کنار آن باشد و امروز همکاری مردم در این روستاها را نیاز داریم که در مصرف آب صرفه‌جویی شود گفت: در این راستا، مدیران اجرایی و قضائی هر کجایی که تخلفاتی صورت گرفت، بدون اغماض و با جدیت برخورد کنند و باید با تمام توان از پروژه آب‌رسانی محافظت شود تا با تعامل مردم و مسئولان این پروژه ماندگار باشد.

فرماندار دماوند اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌هایی که آبفا انجام می‌دهد در بخش‌هایی رفع مشکلات آب شرب مردم در شهرستان را در حال پیگیری هستیم و در این زمینه، احداث مخزن آب شرب سادات‌محله رودهن از طریق ردیف‌های ارزش افزوده‌ای که در اختیار فرمانداری قرار دارد، با بیش از یک میلیارد تومان انجام شده و آماده بهره‌برداری است‌.

وی گفت: طرح مطالعات رفع مشکلات کیفی کمی آب شرب روستاهای «مغانک» و «گرمابسرد» آغاز شده که با کمک دولت و خیران مشکلات آب شرب این دو روستا را برطرف خواهیم کرد، همچنین با توجه به اینکه مخزن آب شرب روستای «مومج» دچار مشکل شده، در روزهای آینده مقدمات آماده سازی و نصب مخزن این روستا آغاز خواهد شد و امیدواریم با طرح‌هایی که در حوزه برق‌رسانی، آب‌رسانی و گازرسانی شهرستان دماوند در حال انجام است، شاهد کاهش مشکلات مردم در این شهرستان باشیم.

کد خبر 5216755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha