۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۱۶

امام جمعه عنبران:

مدرسه علوم دینی اهل تسنن باید در اردبیل راه اندازی شود

مدرسه علوم دینی اهل تسنن باید در اردبیل راه اندازی شود

اردبیل- امام جمعه شهر سنی نشین عنبران گفت: ما در استان اردبیل مدرسه علوم دینی اهل تسنن نداریم و بهتر است برای علاقمندان به رشته‌های دینیاین دانشگاه در اردبیل راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید یاور مرادی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل در کنار برادران اهل تشیع سعی می‌کنیم ضمن حفظ وحدت در آئین‌ها و برنامه‌های مختلف حضور و مشارکت اهالی سنی نشین عنبران را نیز شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: به رغم وحدت و همگرایی در جامعه اسلامی و ارزشی استان اردبیل، برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها همچنان آزاردهنده است به گونه‌ای که مسئولان باید تدبیری مناسب در جهت حل مشکلات مردم در مناطق سنی نشین و حتی شیعه نشین نمین بیندیشند.

امام جمعه عنبران گفت: ما از قافله تربیت و پرورش علمای اندیشمند در جامعه اهل تسنن عقب ماندیم به طوری که در اردبیل حتی یک مدرسه علوم دینی برای اهل تسنن وجود ندارد و دانش آموزان علاقمند مجبور به ترک عنبران به مقصد زاهدان و سایر شهرها برای حضور در مدارس علوم دینی اهل تسنن هستند.

مرادی از پیش قدم شدن دانشگاه آزاد در راه اندازی دفتر تقریب مذاهب قدردانی کرد و افزود: علی رغم استعدادهای متعددی که در استان اردبیل وجود دارد اما در جذب سرمایه گذار و توسعه پایدار از مؤلفه‌های کشوری عقب هستیم و بهتر است به خواسته و مطالبه عموم مردم که همواره در صحنه‌های مختلف در دفاع از اسلام و انقلاب حاضر شدند، خدمتی راستین انجام دهیم.

وی جنایات رژیم کودک کش اسرائیل را در روزهای اخیر محکوم کرد و ادامه داد: این اقدامات که جنایت در حق بشریت و جامعه انسانی است مورد تأیید هیچ گروه و جریانی نیست.

کد خبر 5216809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha