۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۵

مهر گزارش می دهد؛

زنگ خطر بازگشت کرونا به اردستان/تجمعات بی ضابطه ادامه دارد

زنگ خطر بازگشت کرونا به اردستان/تجمعات بی ضابطه ادامه دارد

اردستان-عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند تبعات بسیار ناخوشایندی در اردستان به همراه داشته باشد و شیب نزولی کرونا نباید به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، علیرضا صفاری فر: در حال حاضر شرایط شیوع کرونا در شهرستان اردستان متعادل شده و شیب کاهشی ملایمی را در روند ابتلای روزانه به بیماری و تعداد جان باختگان شاهد هستیم اما این نگرانی نیز وجود دارد که هر لحظه ویروس آفریقایی و یا هندی به چرخه وارد شود و فاجعه‌ای بزرگ در این شهرستان رخ دهد.

در واقع گرچه تزریق واکسن کرونا مدتی است آغاز شده اما نباید برای مردم این‌گونه تلقی شود که نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست بلکه به گفته متخصصان بهداشت و درمان حتی بعد از دریافت دو دوز واکسن، باز هم باید رعایت مسائل بهداشتی انجام بشود و طبق نظر کارشناسان فقط هنگامی می‌توان گفت جامعه به حالت عادی برگشته است که حدود ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند.

محمد یکی از سالمندان ۷۰ ساله اردستانی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده است، به خبرنگار مهر می‌گوید: با اینکه واکسن زده ام اما هنوز مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنم و سعی می‌کنم در تجمعات حضور نداشته باشم و در فضاهای عمومی حتماً از ماسک استفاده می‌کنم.

وی افزود: یک سال و نیم است که همه پروتکل‌ها را رعایت کرده ایم و باید صبور باشیم تا به انتهای راه و کنترل این بیماری برسیم.

علی اصغر نیز از مراقبین سلامت اردستان است و در این ارتباط به مهر می‌گوید: تا هنگامی که اکثریت افراد جامعه واکسن را تزریق نکنند، نمی‌توان گفت که وضعیت عادی شده است و مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به اینکه اردستان در موضوع درصد پوشش واکسیناسیون در رتبه‌های بالا قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۸۷۷ دوز واکسن در شهرستان اردستان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه عوارض جدی از بابت تزریق واکسن کرونا در اردستان گزارش نشده است، تاکید کرد: احساس درد در محل تزریق، سردرد خفیف، احساس بی حالی و افزایش دمای بدن و لرز از جمله عوارض شایع تزریق واکسن کرونا است.

تاکنون دو هزار و ۴۳۶ نفر از بیماران کرونایی در اردستان بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده اند و تا هشت هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در شهرستان انجام شده است.

همچنین مجموع بیماران کووید ۱۹ شناسایی شده در شهرستان اردستان دو هزار و ۵۶۸ نفر است اما شهرستان از نظر شیوع کرونا همچنان در وضیعت نارنجی قرار دارد.

تجمعات به بهانه‌های مختلف در اردستان ادامه دارد

حمید از جمله شهروندان جوان اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تجمعات به بهانه‌های مختلف در اردستان ادامه دارد، گویا که کرونایی وجود ندارد؛ همین عادی انگاری باعث می‌شود خدای ناکرده مجدداً وضیعت شهرستان بحرانی شود.

وی افزود: مورد دیگری که در حال حاضر در شهر اردستان نگران‌کننده است ورود افراد غریبه در بازار روز شهرستان اردستان است که حتی بعضاً بدون ماسک هم تردد می‌کنند و گویا بازار روز متولی ندارد که بخواهند به آن‌ها یک تذکر بدهند.

رضا یکی از کاسبان اردستانی نیز به مهر می‌گوید: از مردم می‌خواهم که خودشان رعایت موارد بهداشتی را جدی گرفته و نسبت به خریدهای خود در ایام شلوغ روز اقدام نکنند تا خدای نکرده دچار بیماری کرونا نشوند.

این کاسب اردستانی ادامه داد: من در مغازه بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی را در نظر گرفته ام و حتی از ورود افراد بدون ماسک به مغازه خودداری کرده و یا به آنها ماسک می‌دهم.

ورود افراد غیربومی عامل شیوع ویروس کرونا در اردستان است

مصطفی از دیگر شهروندان اردستانی تصریح کرد: افرادی از قم، اصفهان و کاشان در روزهای خاص برپایی بازار در اردستان جولان می‌دهند و این افراد ناقل بیماری بوده و مردم را مریض می‌کنند.

وی یادآور شد: از مسئولان می‌خواهیم تا از ورود این گونه افراد به شهرستان جلوگیری کنند تا دوباره وضیعت شهرستان همچون ایام نوروز و بعد از آن بحرانی نشود.

از تجمع در آرامستان ها جلوگیری شود

محمد علی یکی از شهروندان اردستانی به خبرنگار مهر گفت: از مسئولان می‌خواهم که از تجمع افراد در آرامستان ها جلوگیری کنند و مردم نیز موضوع عدم حضور در تجمعات و مهمانی‌ها را جدی بگیرند.

اما فرماندار اردستان با اشاره به خطر شیوع مجدد کرونا می‌گوید: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر باید برای تذکر و آگاه سازی مردم در آرامستان های شهرستان حضور داشته باشند.

خطر کرونا هنوز جدی است

حمیدرضا تأملی گفت: خطر کرونا هنوز هم جدی است و پیر و جوان نمی‌شناسد و تا واکسینه شدن کامل جامعه باید با صبر و تحمل پروتکل‌های بهداشتی به شکل کامل رعایت شود.

موضوع تجمع مردم در آرامستان ها و دورهمی ها، عدم ساماندهی کسبه بازار روز از مشکلات اصلی اردستان است که مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در این زمینه معتقد است که با همکاری اداره صمت باید کسبه بازار روز و کسبه سیار شهرستان برای رفع این مشکل شناسنامه دار شوند و رسانه‌ها نیز همچنان در آگاهی دادن به جامعه بکوشند اما ساماندهی آرامستان ها به دلیل اینکه متولی مشخصی ندارد نیاز به همکاری بیشتر شهرداری دارد.

کد خبر 5219671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha