۴ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در اردبیل/اولیا همکاری کنند

ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در اردبیل/اولیا همکاری کنند

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ثبت نام دانش آموزان در تمام پایه‌های تحصیلی غیر از اول ابتدایی به صورت غیرحضوری و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود.

احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جدول زمانبندی ثبت نام دانش آموزان به مدارس اعلام شده تا اطلاع رسانی در این زمینه به انجام برسد تا با همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان ثبت نام الکترونیکی بدون حضور دانش آموزان و اولیا به انجام برسد.

وی در مورد ثبت نام دانش آموزان پایه اول تصریح کرد: از اول خرداد ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی به صورت حضوری و با وقت قبلی از طریق مدارس انجام می‌شود که در این زمینه مدیران مدارس و کادر آموزشی مکلف به دریافت مدارک و ارجاع دانش آموزان برای انجام برنامه سنجش هستند تا به موقع و با وقت قبلی در پایگاه‌های سنجش حضور پیدا کرده تا در حوزه‌های مختلف این برنامه به انجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای پایه دوم تا ششم ابتدایی نیازی به حضور خانواده‌ها در مدرسه نیست و از طریق سامانه الکترونیکی ثبت نام انجام خواهد شد که این فرآیند از نیمه خرداد تا پایان تیرماه به انجام خواهد رسید.

ناصری افزود: دانش آموزان پایه هفتم از ۲۲ خرداد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام خود را انجام دهند و در این مقطع تحصیلی تا نهم نیازی به حضور اولیا و دانش آموزان در مدرسه نیست.

وی از تدارک سامانه «پادا» برای ثبت نام دانش آموزان پایه دهم خبر داد و خاطر نشان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه دهم از دهم تیرماه آغاز می‌شود تا در رشته‌هایی که صلاحیت آنها برای حضور تأیید شده، امکان ثبت نام در دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها فراهم آید.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ثبت نام دانش آموزان در بستر الکترونیکی و از طریق سامانه طراحی شده به شایستگی انجام می‌شود و اگر اولیا و دانش آموزان مشکلی در این فرآیند داشته باشند، می‌توانند از طریق تماس تلفنی با مدرسه ایرادات و اشکالات احتمالی را رفع کنند.

وی بیان کرد: ما خودمان را همراه با اولیا و خانواده‌های دانش آموزان می‌دانیم و سعی می‌کنیم ایرادات و اشکالات آنها را در فرآیند ثبت نام و دریافت خدمات آموزشی کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: همچنان ثبت نام دانش آموزان برای دریافت کتب درسی نیز ادامه دارد و پیشنهاد می‌کنیم دانش آموزانی که از این قافله جا مانده اند هر چه سریع‌تر ثبت نام را انجام و نسبت به ثبت اطلاعات برای دریافت کتب درسی در شهریور اقدام قانونی را در سامانه مورد نظر انجام دهند.

کد خبر 5219760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha