۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس مطرح کرد؛

شفافیت زیرساخت فرآیند خدمات به مردم

شفافیت زیرساخت فرآیند خدمات به مردم

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس گفت: اکنون دغدغه اصلی مردم شفافیت شده است و این اصلی ترین زیرساخت فرآیند خدمات به مردم است.

سلمان اسحاقی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اگر ما به موضوع شفافیت توجه کنیم زیرساخت و بستر یک عملکرد ارزشمند و دور از فساد را فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش شورا دو نوع شفافیت داریم که باید به هر دو توجه شود، عنوان کرد: یکی از شفافیت ها قبل از انتخابات است که باید مشخص شود فرد با چه ایده، فکر، اندیشه، برنامه و اراده ای وارد عرصه شورا می شود، همچنین باید بدانیم شخص در جامعه چه جایگاهی داشته است.

به گفتۀ وی باید برای مردم تعریف کنیم شفافیتی که خود شخص بیان کند مهم نیست، بلکه باید توجه شود قبل از شوراها عملکرد، گفتار و رفتار او به چه صورتی بوده است، چرا که در شوراها با منافع مردم و روح و روان آنها مواجه هستیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی شفافیت دیگر را بعد از انتخاب دانست و تصریح کرد: بعد از انتخابات که شخص وارد شورا شد، شفافیت باعث اعتماد مردم می شود و اگر وجود نداشته باشد، به اعتماد، روح و روان و آرامش مردم خدشه وارد می شود.

اسحاقی به مسئولان توصیه کرد: باید به مردم کامل گفته شود که این برنامه زمان بندی برای امور مختلف است و برای هر برنامه ای مانند توسعه شهر و روستا، خروج و ورود مالیات، عوارض و دیگر منافع مالی شورا این برنامه ریزی و پیوست کارشناسی شده، وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر به این گونه شفافیت وجود داشته باشد هیچ گاه نیازی به ورود دستگاه قضایی برای رسیدگی به تخلفات شهرداری و شورا نیست.

به گفتۀ وی شفافیت، اعتماد مردم را تبدیل به ایمان و باور می کند و می داند هر برنامه با پیوست کارشناسی شده برای توسعه و آبادانی است و منافع اشخاص خاصی را دنبال نمی کند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه اگر شفافیت نباشد فساد به معنای واقعی کلمه ریشه می کند، گفت: حتی اگر آن اشخاص دیگر نباشند و دوره بعد افراد دیگری بیایند بازهم آن فساد وجود خواهد داشت و ادامه دار می شود.

اسحاقی افزود: در کل نبود شفافیت دو اتفاق نامبارک را به دنبال دارد که شامل خدشه به ایمان و اعتماد و باور مردم است و دیگر اینکه شورا را متضرر می کند و نام بدی از آن افراد در تاریخ و در محل زندگی آنان باقی خواهد گذاشت.

وی تأکید کرد: مردم باید از ابتدا بستر را برای شفافیت فراهم کنند ولی نکته مهم این است که مسئولان خود باید پیش قدم برای شفافیت شوند و منتظر مطالبه گری مردم نشوند و مردم فقط باید حامی در این راه باشند.

به گفتۀ وی شفافیت نه تنها برای شورا و شهرداری بلکه برای دیگر مسئولان و قوای سه گانه نیز باید باشد و تا زمانی که این اراده در وجود فرد نباشد، مطمئن باشید که نمی توان کاری انجام داد، که در همین راستا نه تنها گروه های مطالبه گر بلکه مردم هم به مشکل بر می خورند و آنچنان که باید به مطاله گری دست پیدا نمی کنند.

اسحاقی خاطر نشان کرد: اکنون در مجلس دغدغه مهم، موضوع شفافیت است، امیدوارم در چند هفتۀ آینده دوباره در مجلس مطرح شود و در ابتدا خود مجلس که شورا و دو قوه دیگر را به شفافیت سوق می دهد، پیش قدم شود و بعد به دیگران توصیه کند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس از مردم درخواست کرد: در شورای شهر به افرادی رأی دهند که اراده بیان شفاف مسائل در وجود آنها باشد.

به گفتۀ وی برای ایجاد شفافیت هم باید اعضاء شورا بدانند، تا زمانی مردم پشتیبان و حامی آنها هستند که بتواند به صورت شفاف، متقن و مستند، دلایل یک تصمیم گیری را در اختیار مردم بگذارند.

وی از مردم تقاضا کرد: در صورتی که شائبه ای برای آنها ایجاد شد و شهرداری و شورا پاسخی ندادند از زبان حقوق و قضا صحبت کنند و دادستان به عنوان مدعی العموم وارد شود.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

کد خبر 5221037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha