۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکزبهداشت استان اصفهان خبر داد؛

لزوم تامین واکسن برای واکسیناسیون سالمندان در اصفهان

 لزوم تامین واکسن برای واکسیناسیون سالمندان در اصفهان

اصفهان - مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تأمین واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون سالمندان در اصفهان امری ضروری است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون سالمندان در استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون ۱۵۵ هزار سالمند بالای ۷۰ سال در استان اصفهان واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در استان اصفهان به شرط تأمین واکسن ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: تاکنون ۲۷۰ هزار دُز واکسن برای مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخصیص یافته و چنانچه این روند سرعت بگیرد واکسیناسیون نیز با سرعت بالاتری اجرایی خواهد شد.

۶۰ درصد سالمندان واکسینه شدند

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اینکه فراهم شدن واکسن به میزان مطلوب انجام نمی‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که امکان تزریق واکسن بیشتری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از واجدان شرایط واکسیناسیون در استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: تاکنون دستورالعمل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را دریافت کرده‌ایم و از این گروه سنی در خواست داریم برای واکسیناسیون با توجه به پیامک‌هایی که برای آنها ارسال شده به مراکز تعیین شده حضور یابند.

روند نزولی شیوع کرونا در اصفهان

فدایی با بیان اینکه در حال حاضر دو واکسن استرازنیکا ایتالیایی و سینوفارم چینی برای سالمندان اصفهان تزریق می‌شود، گفت: علائم خاصی در بین افراد تزریق کننده این واکسن مشاهده نشده است.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: باید توجه داشت که در اواخر فروردین ماه در قله موج چهارم کرونا بودیم و پس از آن روند نزولی رادر شیوع این بیماری داشتیم و همچنان ادامه دارد.

تشکیل کارگروه ویژه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در اصفهان

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان اصفهان تصریح کرد: برای انتخابات پیش رو کارگروه جداگانه‌ای تشکیل شده و در حال مذاکره برای این امر هستند و به زودی تدابیر در خصوص نحوه برگزاری انتخابات اعلام خواهد شد.

کد خبر 5223821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha