۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲

مدیر کتابفروشی بیدگل مطرح کرد؛

برگزاری طرح‌های فصلی برای کتابفروشان نقدینگی ایجاد می‌کند

برگزاری طرح‌های فصلی برای کتابفروشان نقدینگی ایجاد می‌کند

محمدحسن شاطریان بیدگلی گفت: وقتی در ایام اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها استقبال از کتاب افزایش می‌یابد یعنی نقدینگی کتابفروشان نیز بیشتر می‌شود.

محمدحسن شاطریان بیدگلی مدیر کتابفروشی «بیدگل» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اشاره کرد: نظر کلی بنده درباره این طرح‌ها و اجرای آن مثبت بوده و مورد تایید است و گمانم باید از متولیان آن تقدیر کرد. به واقع طرح‌های بسیار خوبی است و در زمان برگزاری آن توجه مخاطبان نسبت به کتاب و کتابفروشی بیشتر شده و از اجرای آن استقبال می‌کنند.

او با اشاره به اینکه طرح‌های فصلی فروش کتاب از نگاه کتابفروشان نیز نقطه مثبتی است، گفت: در زمان برگزاری طرح، کتابفروشی‌ها رونق بیشتری پیدا می‌کنند. در حقیقت همین که دوره‌ای از هر فصل به این عنوان نام‌گذاری شده نوعی یادآوری در ذهن افرادی است که اهل مطالعه هستند؛ همچنین کسانی که چندان اهل مطالعه نیستند نیز با اطلاع از برگزاری این طرح‌ها از آن استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب برای کتابفروشان نوعی نقدینگی ایجاد می‌کند و شکی در این موضوع نیست. به واقع وقتی در ایام اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها استقبال از کتاب افزایش می‌یابد یعنی نقدینگی کتابفروشان نیز بیشتر می‌شود.

مدیر انتشارات بیدگل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع اقتصادی کتابفروشی‌ها در ایام کرونا گفت: به ویژه در این ایام که شرایط اقتصادی چندان مناسب نیست و با وجود همه‌گیری بیماری کرونا که سبب تعطیلی برخی مشاغل از جمله کتابفروشی‌ها شده است، برگزاری چنین طرحی مفید است به این جهت که استقبال بیشتری از کتاب صورت می‌گیرد و خسارت‌های قبلی جبران می‌شود.

او با اشاره به اینکه بهتر است میزان اعتباری که به بعضی از کتابفروشی‌ها تعلق می‌گیرد افزایش یابد، مطرح کرد: مقدار یارانه برخی از کتابفروشی‌ها تا پایان طرح به اتمام نمی‌رسد و از طرفی نیز اعتبار سایر کتابفروشی‌ها همچون بیدگل در همان روزهای ابتدایی به پایان می‌رسد و ما مجبوریم که در روزهای بعدی، خود تخفیفاتی را به مخاطب ارائه کنیم.

وی درباره تاثیر برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها برای مخاطبان اشاره کرد: اعلام زمان برگزاری این طرح‌ها، تبلیغاتی که درخصوص آن صورت می‌گیرد، پوسترهایی که به در و دیوار شهر نصب می‌شود، نوعی تبلیغ کتابخانی است و تاثیر بسیار خوبی برای جذب مخاطب دارد.

محمدحسن شاطریان در پایان گفت: همچنین برخی از مشتریان ثابت ما که به صورت مستمر از کتابفروشی بیدگل، آثاری را تهیه می‌کنند درباره زمان برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب سوال می‌کنند؛ از این جهت که برخی از خریدهای کلی خود را در آن ایام انجام می‌دهند.

کد خبر 5223929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha