۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۲

در گفت‌وگو با مهر تأکید شد؛

نامزدهای شورای شهر عملکرد شفاف و پاسخگو داشته باشند

نامزدهای شورای شهر عملکرد شفاف و پاسخگو داشته باشند

اهواز- رئیس ستاد سحر (حامیان آیت الله رئیسی) خوزستان گفت: نامزدهای شورای شهر هرچقدر بتوانند عملکرد شفاف و پاسخگو داشته باشند به افزایش اعتماد جامعه به شوراها کمک می‌کنند.

رستم عیدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آن جایی که شرایط فعلی کار شوراها بیشتر محدود به شهرداری‌هاست، بیشتر نیروهای متخصص را در حوزه مدیریت شهری می‌طلبد هرچند در اصل ۱۰۰ قانون وظایف شوراها وسیع‌تر از مدیریت شهری است و باید در حوزه بهداشتی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند که این نشان از نیاز به تخصص‌های متفاوت در شوراهای شهر است.

رئیس ستاد سحر (حامیان آیت الله رئیسی) خوزستان یادآور شد: شوراها فقط به متخصصان فنی تعلق ندارد و نیاز است که نیروی فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی هم حضور داشته باشند اما نیروهای متخصص، نیروهایی که در کنار تحصیل‌کرده بودن باید باتجربه و از تخصص اجرایی هم برخوردار باشند و بتوانند در خصوص مباحثی که در شرح وظایف شوراها آمده است، طرح و برنامه ارائه دهند.

وی هشدار داد: وقتی شفافیت نباشد شاهد آسیب‌هایی در شورا هستیم که از آن جمله می‌توان به تدوین برنامه‌های غیر کارشناسی و آسیب به جامعه نام برد؛ نداشتن برنامه و ایجاد جریانات فساد و مافیا فساد در بحث شهرداری‌ها و شوراهای ایران ناشی از نبود شفافیتی است.

رئیس ستاد سحر (حامیان آیت الله رئیسی) خوزستان اظهار کرد: برای شفافیت، دستگاه‌های نظارتی قوی وجود ندارد تا به موقع برخورد کند و در برخورد با تخلفات در شوراها این موضوع را به زمان سپرده می‌شود و به صورت مقتدرانه در آن برخورد نمی‌شود؛ بنابراین وقتی برخوردهای مقتدرانه شکل نگیرد، زمینه‌های سوءاستفاده در این ساختار به وجود می‌آید.

عیدی پور با اشاره به اینکه نامزدها هرچقدر بتوانند عملکرد شفاف و پاسخگو داشته باشند به افزایش اعتماد جامعه به شوراها کمک می‌کنند، تشریح کرد: در دوره‌های بعد نیز مردم با علاقه بیشتر نسبت به انتخاب شورا و گزینه‌های داوطلب در شوراها پای صندوق اخذ رأی حضور پیدا می‌کنند و عملکرد شفاف شورا اعتمادسازی اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهند.

عیدی پور با اشاره به اینکه یکی از اهداف ایجاد شوراها تقویت مدیریت جمعی محسوب می‌شود یعنی مردم با انتخاب گزینه در شوراها به نوعی در مدیریت شهری شریک می‌شوند، تأکید کرد: بی‌اعتمادی جامعه، افزایش رانت، گسترش فساد در دستگاه اداری، کاهش مشارکت مردم در انتخابات آینده و همچنین توسعه نیافتن مدیریت شهری نیز از آسیب‌های نبود شفافیت است.

وی به مسئله تعدد کاندیدای شورای شهر اهواز برای تصاحب ۱۳ کرسی اشاره کرد و گفت: در شبکه‌های مجازی باید اطلاعات صحیح در خصوص داوطلبان به مردم انتقال یابد و افرادی که به دنبال خدمت هستند باید به مردم معرفی شوند.

رئیس ستاد سحر (حامیان آیت الله رئیسی) خوزستان پیشنهاد داد: دلسوزان شهرستان اهواز، نخبگان و فعالان اجتماعی باید تلاش کنند تا در معرفی گزینه‌های اصلح به مردم کمک کنند تا شرایط برای حضور افراد متعهد و متخصص در شورای اسلامی شهر اهواز ایجاد شود هرچند تا زمانی که جامعه به بلوغ اجتماعی کامل نرسد شاهد انتخاب‌های غلط هستیم.

عیدی پور یادآور شد: بررسی عملکرد شوراها در ادوار گذشته نشان می‌دهد که در معرفی و انتخاب افراد موفق عمل نشده و امیدوارم داوطلبان خود کمک کنند تا این امر به کاردان سپرده شود.

کد خبر 5228551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha