۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۵

مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه خبر داد؛

واکسیناسیون ۵۰۰۰ نفر علیه کرونا در صحنه

واکسیناسیون ۵۰۰۰ نفر علیه کرونا در صحنه

کرمانشاه- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه از واکسیناسیون پنج هزار نفر علیه ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان صحنه همچون بیشتر شهرهای کشور پیک سنگین ابتلاء به ویروس کرونا را پشت سر گذاشت، به طوری که پیک چهارم در این شهرستان از ۱۸ فروردین آغاز و در ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ وضعیت قرمز به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه شهرستان صحنه هم اکنون در وضعیت نارنجی است، افزود: از ابتدای خردادماه تاکنون هیچ گونه فوتی ابتلاء قطعی به کرونا در این شهرستان ثبت نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه با اشاره به گذرا بودن وضعیت فعلی در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم گفت: برای جلوگیری از ورود به پیک پنجم ویروس کرونا مردم باید همچنان بدون ماسک از منزل خارج نشده و در حد امکان در هیچ گونه تجمعی شرکت نکنند.

رحیمی تصریح کرد: شهرستان صحنه به دلیل دارا بودن آب و هوای مناسب در این روزها و جاذبه‌های توریستی گردشگران را جذب کرده اما با توجه به اینکه وضعیت این شهرستان هم اکنون در حالت نارنجی قرار داشته و وضعیتی پرخطر است، مردم باید تا زمان واکسیناسیون عمومی دید و بازدید و مسافرت‌ها را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان صحنه همچنان در حال انجام بوده و بیش از پنج هزار نفر در این شهرستان واکسن کرونا را تزریق کردند، ادامه داد: واکسیناسیون علیه این ویروس هم اکنون برای افراد بالای ۷۰ سال در حال انجام بوده و بیش از ۷۰ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال شهرستان صحنه واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه با اشاره به واکسیناسیون عمومی اعلام کرد: آمادگی و زیرساخت‌های لازم برای انجام واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در این شهرستان وجود دارد، به صورتی که یک مرکز جامع واکسیناسیون در شهرستان صحنه با ۱۰ تیم فعال در ۲ شیفت و یک مرکز در شهر دینور با پنج تیم فعال آماده بوده و در کنار این مراکز، ۶ مرکز جامع سلامت که به این مراکز کمک می‌کنند، وجود دارد.

رحیمی افزود: با بهره‌برداری از واکسن ایرانی کووبرکت و اعلام واکسیناسیون عمومی، ظرفیت‌های لازم برای واکسیناسیون سه الی چهار هزار نفر در روز در شهرستان صحنه وجود دارد.

کد خبر 5229069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha