۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

رأی اولی‌ها و بانوان در صحنه انتخابات پرشور ظاهر شوند

رأی اولی‌ها و بانوان در صحنه انتخابات پرشور ظاهر شوند

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: رأی اولی‌ها و بانوان در صحنه انتخابات پرشور ظاهر شوند، چراکه با این حرکت پیام خود را به جامعه انتقال خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی ظهر یکشنبه در آئین افتتاح باشگاه کشوری کارآفرینی آموزش و پرورش و تقدیر از دختران برتر و منتخب کشوری استان البرز در کانون شهید فهمیده، اظهار کرد: امروز افتتاحیه باشگاه کارآفرینی به عنوان پایلوت کشوری در استان البرز آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین اقدام وزارت آموزش و پرورش در راستای توانمندی دانش‌آموزان است، چراکه صرفاً آموزش و درس خواندن کفایت نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه بر این اساس هدف غایی و نتیجه مطلوب در آموزش و پرورش توانمندی دانش‌آموزان است، تصریح کرد: توانمندی دانش‌آموزان نیازمند آیتم‌های مختلفی مانند یادگیری است، چراکه به میزان یادگیری که در جامعه اتفاق می‌افتد، انسان‌ها توانمند می‌شوند.

وی با بیان اینکه یادگیری موجب دانایی و دارایی می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر یادگیری، مهارت در توانمندسازی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد، چراکه این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

قاسمی گفت: اگر دانش‌آموزان مهارت زندگی، مهارت تفکر انتزاعی، مهارت نقد کردن، مهارت گفت‌وگو، مهارت نه گفتن، مهارت حل مسئله و برخورد با چالش‌ها آموزش ببینند، قطعاً دانش‌آموزان توانمندی خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از توانمندی‌ها یادگیری است که در قالب مهارت‌ها می‌گنجد، ما نمی‌توانیم ادعا کنیم دانش‌آموز توانمند داریم اما دانش‌آموز کارآفرین نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: سومین آیتم توانمندی انسان‌ها در زمینه کارآفرینی است، چراکه امروز در دنیای کنونی باید بتوانیم در حوزه کسب و کار و تجارت آموزش ببینیم.

وی بیان کرد: هدف و فلسفه باشگاه کارآفرینی و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری، فرهنگی تربیتی و پرورشی و فرهنگی در راستای توانمندی دانش‌آموزان است.

قاسمی با بیان اینکه امروز محور توسعه در هر جامعه‌ای کارآفرینی است، تصریح کرد: دختر، خانواده و جامعه توسعه‌یافته کسی است که مهارت دارد و انسانی که مهارت نداشته باشد، توسعه‌یافته نیست.

کارآفرینی محور برای توسعه‌یافتگی هر کشوری است

وی با بیان اینکه کارآفرینی به‌عنوان یک معیار و محور برای توسعه‌یافتگی هر کشوری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم باشگاه کارآفرینی در آموزش و پرورش‌های کشور توسعه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت روز ملی دختران، گفت: دختران سرمایه‌های اصلی کشور هستند و در آینده از دامن پاک آنان فرزندان پاک، شجاع، برومند و همچنین فرزندانی که آینده کشور در دست توانمند آنها خواهد بود، تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد: حدود ۲۳ نفر از دختران برتر و منتخب کشوری استان البرز، در جشنواره آفرین دخت از سوی مشاور امور بانوان استان البرز انتخاب شدند و این بیانگر ظرفیت دختران توانمند البرز است.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و باید از این ظرفیت در کشور بهره برد، متذکر شد: رأی اولی‌ها و بانوان در صحنه انتخابات پرشور ظاهر شوند، چراکه با این حرکت پیام خود را به جامعه انتقال خواهند داد.

کد خبر 5233586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha