۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۳

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان صورت گرفت؛

افتتاح دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در درگزین

افتتاح دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در درگزین

همدان_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسمی دفتر نمایندگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در شهرستان درگزین را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا احسانی در مراسم افتتاحیه این دفتر با بیان اینکه فرهنگ، نوع اندیشه انسان است و در رفتار بروز پیدا می‌کند، گفت: رفتار ناشی از اندیشه‌ها و نگرش افراد است که آداب، رسوم، خانواده را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم تغییری در جامعه اتفاق بیفتد باید بر روی نگرش‌ها کار کنیم، گفت: تغییر رفتار و توسعه فرهنگ، باعث توسعه همه‌جانبه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به انتخابات و دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات، خاطرنشان کرد: انتخابات پشتوانه یک ملت است و کسب حداکثری میزان مشارکت نیاز به فرهنگ سازی دارد. این مسأله هم یکی از مواردی است که برای تحقق آن به فرهنگ نیاز داریم.

احسانی با تاکید بر اینکه توسعه زمانی محقق می‌شود که همه بخش‌ها متناسب باهم پیشرفت داشته باشند، گفت: با این ملاحظات که حوزه فرهنگ در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری است، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری برنامه‌های ابتکاری و تأثیرگذار فرهنگی و هنری در همه شهرستان‌های استان حمایت می‌کند.

احسانی ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار دفتر نمایندگی این اداره کل در شهرستان درگزین، از ایجاد کار گروهی برای بررسی روند توسعه فرهنگی در این شهرستان خبر داد و افزود: انجمن‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، مؤسسات قرآن و عترت با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این شهرستان فعال خواهند شد.

وی از پیگیری اجرایی شدن مصوبه مجتمع فرهنگی هنری درگزین و رفع موانع و تأمین اعتبار برای احداث این پروژه خبر داد.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای هم در این مراسم با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات جامعه به نوعی ریشه در فرهنگ دارد، اظهار کرد: اگر بتوانیم فرهنگ‌های اصیل را حفظ کرده و آن را توسعه دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

حسن لطفی با بیان اینکه هیأت دولت سال ۹۷ در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری با ارتقای شهر «قروه درجزین» رزن به شهرستان «درگزین» موافقت کرد، گفت: این شهرستان دارای غنای فرهنگی قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان، برنامه‌های فرهنگی با قدرت و قوت بیشتری پیگیری می‌شود.

در این مراسم با حکم احمدرضا احسانی، «الهام معصومی» به عنوان سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درگزین معرفی شد.

کد خبر 5233813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha