۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۳

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

همه قدرت در تهران خلاصه شده است/ توجه به داشته‌های دیگر استان‌ها

همه قدرت در تهران خلاصه شده است/ توجه به داشته‌های دیگر استان‌ها

سمنان- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه چیز هم اکنون در تهران خلاصه شده است، گفت: باید از ظرفیت‌های استان‌هایی مانند سمنان در توسعه بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه صدا سیمای مرکز استان سمنان و ویژه نامه تبلیغاتی در سخنانی با مردم استان، ضمن بیان اینکه امروز همه چیز در تهران جمع شده در صورتی که باید از ظرفیت نامزدهای انتخاباتی استفاده کرد، بیان داشت: ۴۵۰ شهرستان در کشور وجود دارد که در زمینه بیکاری ۱۳۰ شهرستان دچار بحران هستند و ۳۰ شهرستان فوق بحران بیکاری دارند که مهاجرت را پیش می‌آورد که امروز شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد منابع بانکی کشور در تهران است در حالی که شهرستان‌های ما مستعد اقتصاد هستند، افزود: توزیع نیروی متخصص در تهران انجام می‌شود و البته بیشتر در شمال تهران این در حالی است که ما در استان‌ها شاهد استعدادهای خوبی هستیم.

شهرستان‌ها دچار استضعاف هستند

نامزد این دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز دچار استضعاف مردم شهرستان‌ها هستیم، ابراز داشت: کشور از تبعیض گسترده رنج می‌برد که نیاز به برنامه‌ریزی برای اصلاح است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خیلی از دولت‌ها مدعی اصلاح بودند ولی محقق نشد، تاکید کرد: دولت‌ها بدون مردم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند از سوی دیگر باید گفت نبود توازن در ۱۰۰ ساله گذشته کشور علت اصلی تبعیض بوده است و باید به این حقیقت واقف بود.

وی با بیان اینکه برخورداری درستی از اقتصاد و منابع در شهرستان‌ها وجود ندارد، تاکید کرد: مراکز دانشگاهی و آموزش عالی ما همچنین مراکز رفاهی و اشتغال‌زایی در برخی مناطق خاص کشور استقرار یافته که البته همان مناطق نیز برخوردار نشدند و آسیب‌های دیگر ایجاد شد.

دولت سلام ده‌ها پایتخت دارد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشورمان سه میلیون سرباز فراری دارد، گفت: سربازی در واقع جوان را در دو سالی که در سن کار قرار دارند، از تولید و اشتغال دور می‌سازد در نتیجه باید فکری به حال این موضوع کرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت سلام به تعداد شهرستان‌های کشور باید پایتخت داشته باشیم، ابراز داشت: اختیاراتی که در تهران در اختیار وزراست به فرمانداران منتقل می‌شود تا بتوانیم کارها را بهتر انجام دهیم از سوی دیگر اصل ۱۲۷ قانون اساسی امکان می‌دهد اختیارات وزرا به دیگران تفویض شود و نظر ما بر این است که اختیارات وزرا به فرمانداران منتقل شود تا در حوزه اجرا بتوانند هم کار انجام دهند و هم در قبال آن مسئولیت، پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه بودجه و اعتبارات بین دستگاه‌ها تقسیم می‌شود، ابراز داشت: باید بودجه به استان‌ها برسد، لذا ما برای این منظور در دولت سلام برنامه داریم و از سوی دیگر باید گفت اعتبار مجموعه دستگاه‌ها را به صورت سرجمع در اختیار فرماندار قرار می‌دهیم تا اختیار منابع مالی شهرستان در اختیار خود شهرستان باشد چرا که معتقد هستیم حاکمیت به مردم بازگردانده می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: منظور ما از اینکه حاکمیت باید به مردم بازگردانده شود این است که باید دولتمردان پاسخ‌گو باشند در حالی که اکنون دولت‌ها استیفای حقوق خود می‌کنند و به اسم‌های مختلف از جیب مردم بر می‌دارند.

کد خبر 5234071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha