۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸

تداوم کاهش قیمت جهانی نفت

تداوم کاهش قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۷۶ درصد کاهش و به ۸۲ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت برای سومین روز پیاپی در روز چهارشنبه کاهش یافته است. انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به خاطر ادامه تورم بالا برای مدت طولانی‌تری در همین سطح نگه دارد که بر مصرف سوخت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیا تأثیر می‌گذارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۷۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش ۷۹ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت حدود یک درصد در روز سه‌شنبه کاهش یافته بود.

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا در روز گذشته اعلام کردند بانک مرکزی این کشور باید چند ماه دیگر منتظر باشد تا از روند نزولی تورم تا هدف دو درصد بانک مرکزی مطمئن شود و بعد نرخ بهره را پایین بیاورد.

نرخ بالای بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد.

طبق اطلاعات مؤسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام و بنزین این کشور طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

قیمت خرده فروشی بنزین در آمریکا در آستانه تعطیلات آخرین دوشنبه ماه مه که آغازگر فصل پرمصرف مسافرت‌ها در این کشور خواهد بود، برای چهارمین هفته پیاپی کاهش یافته است. قیمت گازوئیل در آمریکا که یک محصول پالایش شده اصلی برای بخش صنعت و حمل و نقل در این کشور است هم پایین آمده است.

سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو و همچنین اطلاعات هفتگی ذخایر نفت خام این کشور هستند که قرار است امروز توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شود.

از طرف دیگر، منطقه یورو به دنبال بهبود دورنمای اقتصاد قول کاهش نرخ بهره را در ششم ماه ژوئن داده است. کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در مصاحبه‌ای در روز گذشته گفت نسبت به تحت کنترل بودن تورم در منطقه یورو مطمئن است.

کد خبر 6115675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha