۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۲

نامزد ششمین دوره شورای اسلامی تهران:

جذب نیرو در شهرداری تهران باید از طریق نرم افزار و بدون رانت باشد

جذب نیرو در شهرداری تهران باید از طریق نرم افزار و بدون رانت باشد

تهران- نامزد ششمین دوره شورای اسلامی تهران، ری و تجریش گفت: در صورت نیاز به نیروی انسانی جدید از ترکیب ارتباط نرم افزارهای پرسنلی و نرم افزار ارزشیابی جامع و شایسته سالاری استفاده می شود.

محمدحسن نجفی قدسی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که «هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟» اظهار داشت: ارائه خدمات بیشتر با کیفیت بهتر با مشورت و همکاری شهروندان محترم تشکیل گروه‌های همسایگی همیار برای مشورت و نظارت و همیاری در امور محله افزایش وسایل نقلیه عمومی و برقی نمودن برخی از خودروها و وسایل گازسوز خانگی انجام اکثر ارتباطات و خدمات به صورت غیر حضوری در حداقل زمان در نتیجه کاهش ترافیک شهری و کاهش آلودگی هوا ایجاد منابع درآمدی جدید صحیح و سالم برای شهرداری بدون افزایش عوارض اصلاح شرایط کالبدی خیابان‌ها و ساختمان‌ها ارائه خدمات مشاوره و روش‌های زندگی سالم و با نشاط کاهش هزینه‌های جاری شهرداری از هدف گذاری‌های بنده در دوره جدید شورا است.

وی در پاسخ به این سوال که «شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟» نیز گفت: فعالیت‌های زیر به عنوان شهرستان معین بودن تهران جهت کاهش مشکلات و افزایش امکانات تهران ضروری است:

۱) مشارکت در احداث واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در مراکز دهستان‌ها

۲) مشارکت در احداث واحدهای صنعتی کوچک مورد نیاز مراکز دهستان‌ها و شهرهای کوچک

۳) مشارکت در ایجاد فروشگاه اینترنتی برای محصولات واحدهای تولیدی مذکور و سایر تولیدی‌های داوطلب

۴) مشارکت در ایجاد اشتغال برای خانم‌های سرپرست خانوار و خود سرپرست و فروش محصولات آنان

۵) مشارکت در تدارک مواد اولیه واحدهای تولیدی کوچک و خانگی مذکور و سایر واحدهای داوطلب

۶) مشارکت در تولید محصولات گلخانه‌ای سالم و ارگانیک در دهستان‌ها و فروش آن در تهران

۷) مشارکت در تأمین مایحتاج شهروندان با مدیریت و مشارکت آنان از طریق نمایندگان گروه‌های همیار در مساجد

۸) مشارکت در احداث نیروگاه‌های کوچک محلی که علاوه بر درآمد سبب افزایش تولید و امنیت انرژی و تقویت پدافند غیر عامل خواهد شد

۹) مشارکت در تولید برق و کود و..... از پسماندها

۱۰) تفکیک زباله در منازل و خرید مستقیم از منازل با توزیع کیسه با فرهنگ سازی از طریق گروه‌های همیار با محوریت مساجد و همفکری و همیاری همسایگی و تشویق دانش آموزان

وی افزود: منابع مالی مورد نیاز طرح‌های مندرج در بندهای «ب و ت» از محل همان طرح‌ها، تسهیلات بانکی، مشارکت مردمی و بدون افزایش عوارض شهری خواهد بود.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «شهرداری ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟» گفت: اولاً با خودکارسازی تمام فعالیت‌ها و پیوستگی آن‌ها باهم به احتمال زیاد نیروی اضافه هم خواهیم داشت که در مهندسی مجدد فرآیندها و خودکارسازی فعالیت‌ها مشخص خواهد شد، ثانیاً در صورت نیاز به نیروی انسانی جدید از ترکیب ارتباط نرم افزارهای پرسنلی و تشکیلات (شرح وظایف پست‌های سازمانی) و نرم افزار ارزشیابی جامع جهت انتخاب اصلح و برقراری نظام شایسته سالاری استفاده خواهم کرد.

نجفی قدسی همچنین در پاسخ به این سوال که «در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و … مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟» اظهار داشت: خودکارسازی سیستم مالی و شفاف سازی آن و در اختیار شهروندان قرار دادن و ایجاد نرم افزار حسابرسی متصل به حسابداری و نظارت پیوسته مردمی، تا حد زیادی مشکل را جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص برنامه خود برای برون رفت از مشکلات و راهکارهایش برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید در راستای تحقق بهترین عملکرد شورای شهر گفت: گروه‌های همیار متشکل از همسایگان مرتبط با هم با ترکیب حدود ۱۰ خانواری را ایجاد خواهم نمود که طرح شورایاری را که با اصرار اینجانب درست شده تکمیل نماید و نظارت مستمر و مؤثر مردمی ایجاد شود و نظرات آنان را مرتباً از طریق ساختار سیستمی جمع آوری و در شورا مطرح نموده و پاسخ آن‌ها را برای آنان خواهم فرستاد.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟» گفت: تمام بخشنامه‌ها و صورت جلسات و قوانین و آئین نامه‌ها و شرح وظایف افراد و فرآیند ارائه خدمات را در سایت شهرداری خواهم گذاشت و نرم افزار حسابداری در دسترس همگان قرار خواهم داد و در جلسات هفتگی یا دو هفتگی گروه‌های همیار از همه نظرخواهی خواهم نمود.

. وی به سوال «چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟» اینگونه پاسخ داد: نرم افزار نظرخواهی مبتنی بر گروه‌های همیار با ساختار سلسله مراتبی و جلسات هفتگی یا دوهفتگی گروه‌های همیار بهترین سازو کار است.

نجفی قدسی در خصوص میزان هزینه خود در انتخابات و اینکه این هزینه توسط چه کسانی تأمین می‌شود، گفت: اینجانب حسب تکلیف شرعی و انسانی و علاقه به همشهریان و هموطنانم باید اعلام آمادگی برای ارائه خدمت نمایم. برای کاسبی و پست و مقام نیامده ام که بخواهم سرمایه گذاری و هزینه نمایم و وامدار افراد شوم و سپس به رانت خواری بپردازم. هرگز اهل فساد و خیانت نیستم. از خداوند می‌خواهم که مرا از شر شیاطین حفظ نماید.

کد خبر 5234212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha