۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶

پزشک در منزل

 پزشک در منزل

با ما همراه شوید تا شما را با خدمات پزشک در منزل آلفاطب آشنا کنیم و مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها، به خاطر مشغله کاری و از آن مهمتر شیوع ویروس کرونا، همه افراد ترجیح می‌دهند کارهای خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

آشنایی با ویزیت پزشک در منزل

حاضر شدن پزشک بر بالین بیمارانی که دردهای مختلفی را تجربه می‌کنند، اتفاق جدید یا شگفت انگیزی نیست. در گذشته‌های دور بسیار اتفاق می‌افتاد که وقتی فردی دچار یک بیماری یا درد می‌شد، طبیب یا حکیم شهر را صدا می‌کردند تا بر بالین بیمار بیاید و به درمان او بپردازد. بنابراین مردم با حضور پزشک در منازل خود بیگانه نیستند.

برای نخستین بار دکتر حریرچی که رئیس دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود، تأسیس یک مرکز درمانی برای اعزام پرستار و پزشکان به منازل را مطرح کرد. در ابتدا هدف از تأسیس چنین مؤسسه ای ایجاد اشتغال برای پزشکان و پرستاران بود و در سال‌های بعد نیز به عنوان یکی از ۳ طرح برتر در الگوی اشتغال حائز رتبه شد، اما این روزها باتوجه به حجم زیاد مشغله ‌های کاری و شیوع این ویروس همه گیر دیگر نمی ‌شود آن را نادیده گرفت و در حد یک طرح برتر دانست.

یک بیمار با محدودیت حرکتی را درنظر بگیرید که برای رفتن به مطب پزشک و ویزیت شدن، حداقل ۲ نفر از افراد خانواده یا آشنایان او باید قید کار خود را در چندین ساعت برای رساندن بیمار تا مطب و بازگرداندن او به خانه بزنند. به این موضوع تحمل ترافیک، خستگی بیمار، امکان آسیب بیشتر او در این جابه جایی و احتمال ابتلای خود بیمار و همراهان او به عفونت‌های بیمارستانی را هم اضافه کنید. علاوه بر آن هزینه ی رفت و آمد بیمار و همراهان با هزینه‌ یک تلفن چند دقیقه ای و آمدن پزشک به منزل غیر قابل قیاس است. شاید لازم به یادآوری نباشد که بگوییم در کشور ما به علت مصرف بالای آنتی بیوتیک‌ ها، بیماری‌های عفونی نسبت به بیشتر آنها مقاوم شده ‌اند. بنابراین سالمندی که به یک بیماری بسیار ساده دچار شده است و به راحتی در منزل قابل درمان است باید مدتی در بیمارستان بماند و با سیستم دفاعی ضعیف‌ تری که دارد امکان ابتلا به بیماری عفونی قوی ‌تری همانند کرونا را به جان بخرد. همه اینها ارائه‌ خدمات پزشکی و حضور پزشک در منزل را ضروری‌تر از پیش می‌کند. با وجود چنین امکانی، تخت یک بیمار در منزل تبدیل به تخت بیمارستانی می‌شود و به این ترتیب نگرانی پزشک از بابت ابتلا به بیماری‌های عفونی در بیمارستان بخصوص در مورد سالمندان به صفر خواهد رسید و روند درمان سریع‌تر پیش خواهد رفت.

مزایای خدمات پزشکی در منزل

ویزیت دکتر در منزل مزایای زیادی دارد و صد البته در بسیاری از مواقع ضروری است، که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

براساس آماری که از سوی وزارت بهداشت و درمان ارائه شده است، بازه زمانی که یک بیمار با پزشک خود صحبت می‌کند و در حال سرویس گرفتن از کادر پزشکی است ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. اگر پزشک عمومی یا متخصصی که داخل مطب نشسته و به ویزیت بیماران مشغول است، از پزشکان خوش نام و حاذق باشد، قطعاً این ۱۵ دقیقه هم تا چند دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

بیماران چشم انتظاری که پشت در اتاق دکتر نشسته اند و کلافه از انتظار در حال قدم زدن هستند، بیمار را وادار می‌کنند که در همان دقایق اولیه مشکل خود را بگوید و از پزشک خداحافظی کند، اما با حضور پزشک در منزل هیچ محدویت زمانی برای ویزیت شدن بیمار وجود ندارد و پزشک با خاطری آسوده به بیمار خود گوش می‌سپارد و سپس به بررسی علائم بیماری و معاینه دقیق او می‌پردازد. به این ترتیب کاملاً واضح است که روند درمان نیز سریع‌تر و بهتر صورت می‌گیرد و در بیمار بهبودی حاصل خواهد شد.

یکی دیگر از مهمترین مزیت‌های پزشک در منزل صرفه جویی در وقت گرانبها است. قطعاً برای همه ما پیش آمده است که برای یک مریضی ساده قصد رفتن به مطب پزشک را کردیم، اما مشکلاتی مثل ترافیک، پیدا کردن جای پارک، انتظار برای رسیدن نوبت و … ما را از رفتن به مطب پشیمان کرده و نتیجه‌ای جز بدتر کردن حالمان نداشته است. از همه مهم‌تر ویزیتی که می‌توانست نهایتاً در ۲۰ دقیقه انجام شود، تمام بعداز ظهرمان را به خودش اختصاص داده است. پس بهتر است برای درمان بیماری‌های خود تجدید نظر کنیم و از راه حل بهتری استفاده کنیم. با یک تلفن چند دقیقه ای پزشک به بالین ما حاضر می‌شود و امنیت و آرامش بیشتری را تجربه می‌کنیم و مهمتر اینکه در زمان خود، این طلای نایاب صرفه جویی و مسیر بهبودی را زودتر طی می‌کنیم. این مزیت بسیار مهم را هرگز دست کم نگیرید.

خدمات پزشک در منزل برای همه و بخصوص برای سالمندان حکم نوشدارو است. ممکن است یک سالمند در خانه داشته باشید که توانایی مراجعه به مراکز درمانی را نداشته باشد، اما چک شدن مداوم وضعیت سلامتی او یک ضرورت باشد. دراین صورت تماس با یک پزشک و ویزیت سالمندتان در منزل می‌تواند موجب آسایش شما و بیمار باشد. پیشرفت در فناوری نیز باعث شده است که پزشکان امکانات بیشتری برای درمان در خانه در اختیار داشته باشند و حتی جراحی‌های کوچک و سرپایی را در منزل خودتان انجام دهند.

 پزشک در منزل

ویروس کرونا و اعزام پزشک کرونا به منزل

تا قبل از شیوع ویروس کرونا، تصور شرایط این چنینی غیرقابل تصور بود. اما ویروس کرونا معادلات ذهنی همه را بهم ریخت. این ویروس ویژگی‌های قابل توجهی دارد که در هیچ ویروس دیگری مشاهده نشده است. نکته قابل تأملی که در مورد کرونا وجود دارد این است که ممکن است فردی به این ویروس آلوده شده باشد ولی هیچکدام از علائم را نداشته باشد، پس به راحتی با اطرافیان خود معاشرت می‌کند درصورتی که حقیقت چیز دیگری است.

اعزام پزشک کرونا به منزل تدبیری بود که توسط مراکز خدمات درمانی در منزل اتخاذ شد. تا به نوبه خود بتوانند سبب کاهش قربانیان کرونا شوند. زیرا لازم به یادآوری نیست که هرچقدر این بیماری زودتر تشخیص داده شود روند درمان آن زودتر انجام می‌گیرد. درصورت مشاهده هرکدام از علائم این بیماری، با یک تلفن می‌توانید از اعزام پزشک به منزل بهره ببرید و یک درمان آسان و بی دغدغه را تجربه کنید.

 پزشک در منزل

نتیجه گیری

تقریباً همه ما از اهمیت سلامتی آگاهیم و نیازی به بیان دوباره آن نیست. تمام تلاش مراکز خدمات درمانی این است که همراه شما در مسیر تندرستی و سلامتی باشند. درحال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی، خدماتی مثل پزشک در منزل را فراهم کرده اند تا با اعزام مجرب‌ترین پزشکان به منزل همه موانع موجود در مسیر سلامتی شما را بردارند تا یک درمان آسان و سریع را به شما هدیه دهند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5241816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha