۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

رها سازی حقابه سد چشمه عاشق نی ریز/ باغات پایین دست سیراب می شود

رها سازی حقابه سد چشمه عاشق نی ریز/ باغات پایین دست سیراب می شود

نی ریز- با رهاسازی حقابه سد چشمه عاشق نی ریز با ظرفیت ۲.۵ میلیون متر مکعب، باغات پایین دست سد سیراب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار مهر از رها سازی حق آبه سد چشمه عاشق این شهرستان با ظرفیت دو و نیم میلیون متر مکعب آب خبر داد.

علیرضا بصیری با تاکید بر اینکه رها سازی حقابه سد چشمه عاشق نی ریز از دومین روز تیرماه امسال آغاز شده، اظهار کرد: عملیات رها سازی حقابه سد چشمه عاشق از دوم تیر و با خروج ۳۵۹ لیتردر ثانیه و در مدت ۸۳ روز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سد چشمه عاشق نی ریز با ظرفیت اسمی ۶۲ میلیون مترمکعب، اولین سد بتونی غلطکی فارس است که بر روی رودخانه‌ای به‌همین نام احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز با بیان اینکه رها سازی این حقابه کمک شایانی در سیراب کردن باغات زیر دست این سد دارد، اظهار کرد: ۳۲۰۰ هکتار باغ انار و پسته با نیاز ناخالص آبیاری سالیانه، ۳۲ میلیون مترمکعب، در پایین دست این سد قراردارد که در حالت مطلوب امکان مشروب شدن برای آنها فراهم است.

بصیری با تاکید بر اینکه پس از احداث این سد و از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، چهارمرتبه و در مجموع به میزان ۱۵.۶۹ میلیون مترمکعب رهاسازی آب انجام شده‌است، ادامه داد: با توجه به مقدار بارندگی ۳۸ میلی‌متری سال زراعی جاری در منطقه قطرویه که بسیار کم بوده است؛ این اقدام، در این بازه زمانی به بهبود وضعیت باغ‌ها کمک شایانی خواهدکرد.

کد خبر 5244229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha