۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۱۲

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان تأکید کرد؛

اقدامات راهداری و پلیس راه باید باعث کاهش تلفات جاده‌ای شود

اقدامات راهداری و پلیس راه باید باعث کاهش تلفات جاده‌ای شود

اهواز- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های راهداری و پلیس راه باید باعث کاهش تلفات جاده‌ای در این استان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام عباس بهرامی نیا عصر امروز دوشنبه در جلسه هم اندیشی فرماندهان پلیس راه خوزستان و رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: وضیعت تلفات جاده‌ای به لحاظ آماری نسبت به مدت مشابه گذشته بهتر شده اما همچنان قابل ملاحظه و چشم‌گیر است.

وی افزود: می‌توان با انجام برخی اقدامات، میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای را در استان خوزستان به حداقل رساند؛ بنابراین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های راهداری و پلیس راه باید باعث کاهش تلفات در این استان شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه عامل انسانی یکی از علت‌های اصلی تلفات جاده‌ای است، بیان کرد: می‌توان با بهبود وضعیت جاده‌ها، شرایط را به گونه‌ای مهیا کرد که خطای راننده باعث فوت وی نشود.

بهرامی نیا تأکید کرد: تمامی تلاش ما باید ارتقای ایمنی برای داشتن جاده‌ای ایمن باشد و باید برای رسیدن به این امر مهم از تمام توان ادارات شهرستان‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه ادارات هر شهرستان باید برای ارتقای ایمنی جاده‌های حوزه خود برنامه داشته باشد، گفت: وجود چاله در راه‌های اصلی و شریانی قابل پذیرش نیست و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای تمامی کارهای محوله استفاده کرد تا ایمنی در جاده‌ها ارتقا یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان همچنین بر لزوم فعالیت مستمر و مداوم گشت‌های راهداری تأکید کرد و افزود: با همکاری پلیس راه، نظارت بر اتوبوس‌ها تشدید می‌شود و رؤسای ادارات شهرستان‌ها موظف هستند که در این خصوص گزارش روزانه ارائه دهند.

وی در خصوص نصب سرعت کاه در جاده‌ها بیان کرد: با توجه به آمار قابل توجه تصادف عابران پیاده در جاده‌های برون‌شهری باید با هماهنگی پلیس راه در جاده‌هایی که تردد عابران زیاد بوده و خطر تصادف بالاست، سرعت کاه نصب می‌شود؛ همچنین سرعت کاه‌های موجود نیز که به دلیل شرایط آب و هوایی استان کدر شده‌اند باید هر دو ماه شست‌وشو خواهند شد تا رنگ آنها وضوح بیشتری داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، هزینه سالیانه خط‌کشی محورها را ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با توجه به اعتبارات اداره، این هزینه بالاست اما در هر جاده‌ای که با ترافیک بالایی مواجه است، این کار صورت می‌پذیرد.

بهرامی نیا با بیان اینکه پاک‌سازی صحنه تصادف با راهداری است، افزود: هر اداره باید ۱۰۰ متر گارد ریل سالم در سوله تجهیزات راهداری خود داشته باشد تا در صورت آسیب دیدن گارد ریل‌های حوزه استحفاظی خود، نسبت به جایگزینی آن اقدام کند.

وی در خصوص آمار بالای سرقت تابلو علائم در محور گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان برای نخستین بار در کشور تولید تابلو علائم غیرقابل بازیافت را با هزینه کم آغاز کردند که امید است با همکاری سازمان کارگاه تجهیز و تولید آن به انبوه برسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در خصوص جاده‌های اختصاصی بیان کرد: بسیاری از این جاده‌ها زیر بار ترافیک عمومی هستند که می‌توان با حداقل امکانات نسبت به نگهداری آنها اقدام کرد و رؤسای ادارات شهرستان‌ها باید در این خصوص با فرمانداران و دادستانی جلسه برگزار کرده و موضوع را پیگیری کنند.

بهرامی نیا تأکید کرد: تمامی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان و پلیس راه باید باعث کاهش تلفات جاده‌ای شود.

کد خبر 5246401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سارا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      باسلام شما یه زحمت بکشید اول یک چراغ راهنما در منطقه ملی راه میدان شهید محمدی تقاطع فرشید 2 و زاویه نصب کنید که منطقه مسکونیه ولی تبدیل به چهاراه شده معلوم نیست حق تقدم باکیه - نه عابر پیاده جرات داره رد بشه نه سواره - مرتب هم خلاف و تصادف میشه .