۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶

در دیدار با معاون بین الملل دانشگاه مطرح شد؛

آمادگی بوسنی و هرزگوین برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه آزاد

آمادگی بوسنی و هرزگوین برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه آزاد

سفیر بوسنی و هرزگوین در ایران در دیدار با معاون بین الملل دانشگاه آزاد از آمادگی این کشور برای همکاری های علمی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز با سمیر بلاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین در ایران دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در این دیدار با معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های آموزش عالی غیردولتی در جهان، گفت: دانشگاه آزاد دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی در سراسر کشور است. این دانشگاه همچنین در حوزه بین الملل دارای ۴۰ هزار دانشجوی بین المللی و واحدهای دانشگاهی برون مرزی فعال در آکسفورد، بیروت، دبی و کابل است.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه همکاری های بین المللی و دیپلماسی علمی، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های این دانشگاه در حوزه بین الملل، سال گذشته ۲۰ هزار دانشجوی بین المللی جذب دانشگاه آزاد اسلامی شدند و براساس برنامه ریزی های انجام شده، در حال رایزنی برای راه اندازی واحدهای بین المللی در کشورهای همسایه هستیم.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به روابط دو طرفه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور بوسنی و هرزگوین، دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا در زمینه های علمی و پژوهشی با دانشگاه های بوسنی و هرزگوین همکاری داشته باشد.

در ادامه این جلسه «سمیر بلاجیچ» سفیر بوسنی و هرزگوین در ایران از آمادگی این کشور برای همکاری های علمی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

در این جلسه مقرر شد، متن تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم بوسنی و هرزگوین با هدف ایجاد فرصت های مطالعاتی، مبادلات تجربیات علمی و پژوهشی و برقراری رابطه خواهر خوانندگی بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های بوسنی و هرزگوین تهیه و تنظیم شود.

کد خبر 5252849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha