پارلمان نیجریه تصویب کرد؛

بودجه ۲.۴ میلیارد دلاری نیجریه برای مبارزه با ناامنی و کرونا

بودجه ۲.۴ میلیارد دلاری نیجریه برای مبارزه با ناامنی و کرونا

پارلمان نیجریه از تصویب بودجه ۲.۴ میلیارد دلاری برای مبارزه با ناامنی در این کشور و خرید واکسن جهت مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پارلمان نیجریه از تصویب بودجه ۲.۴ میلیارد دلاری برای مبارزه با ناامنی در این کشور و خرید واکسن جهت مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیجریه که بزرگترین کشور نفتی آفریقا محسوب می‌شود، سالهاست با پدیده خشونت اجتماعی، آدم ربایی، درگیری با غارتگران و جنگ با تروریست‌های داعش و القاعده دست و پنجه نرم می‌کند.

اکنون، «احمد لاوان» رئیس پارلمان نیجریه پس از موفقیت نمایندگان در تصویب بودجه مذکور، اعلام کرد که با توجه به وجود چند دهه فساد گسترده در نظام اداری کشورش، پارلمان باید بر روند هزینه این بودجه مازاد تخصیص داده شده، نظارت داشته باشد.

لازم به ذکر است دولت نیجریه در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، بودجه‌ای برای مقابله با کرونا و واکسیناسیون در نظر نگرفته بود.

با این حال، «محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه مدعی شده است که تا سال آینده، ۷۰ درصد از جوانان نیجریه واکسینه شده و همچنین قرار است برای تامین هزینه‌های مربوط به واکسیناسیون، مبلغ ۶.۲ میلیارد دلار نیز وام خارجی به کشورش تخصیص داده شود.

کد خبر 5253069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha