۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۵۰ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شد/ فوت دو نفر

۵۰ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شد/ فوت دو نفر

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شد، گفت: دو نفر دیگر از هم استانی ها بر اثر کرونا فوت کردند.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۶۲ هزار و ۹۸۳ آزمایش در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این میزان ۲۲ هزار و ۳۲۳ مورد مثبت و ۴۰ هزار و ۶۶۰ مورد نیز منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۹ تست pcr در استان انجام شده است، بیان‌کرد: نتیجه ۵۰ آزمایش مثبت بوده که ۱۷ مورد بستری و ۳۳ بیماری نیز سرپایی بوده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: از این تعداد ۵۰ مورد مثبت هفت مورد در شهرستان قاین، دو مورد در درمیان، چهار مورد در سربیشه، ۲۵ مورد در بیرجند، سه مورد در فردوس، دو مورد در سرایان، دو مورد در طبس و پنج مورد نیز در نهبندان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، گفت: از این تعداد ۷۱ نفر ابتلاء قطعی به کرونا دارند و ۹ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۳۲۶ نفر نیز تاکنون از بیماری کرونا بهبودی حاصل کرده یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه متأسفانه دو نفر از هم استانی‌های ما بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده است، افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا به ۹۲۶ نفر در خراسان جنوبی رسید.

کد خبر 5253548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha