۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶

امام‌جمعه قزوین:

سهم‌خواهی آفت انتخابات است

سهم‌خواهی آفت انتخابات است

قزوین – امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه سهم خواهی آفت انتخابات است، گفت: همه مسئولان و مردم برای انتخابات زحمات بسیاری کشیدند اما این به معنای داشتن سهم در کابینه و مدیریت کشور نیست.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد اظهار کرد: مراسم چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه و بزرگداشت آیت‌الله باریک‌بین با حضور مردم و همراهی باشکوه مسئولین برگزار شد.

وی افزود: حضرت آیت‌الله باریک‌بین به‌عنوان اولین امام‌جمعه قزوین نقش مؤثری در رشد و توسعه استان داشتند. این در حالی است که خانواده مرحوم باریک‌بین نیز در این مسیر او را همراهی کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به معضل قطعی برق در هفته‌های اخیر و ایجاد مشکلات برای مردم بیان کرد: گرمای عجیب و بی‌سابقه در ۵۰ سال گذشته و کاهش نزولات آسمانی کار تولید برق را سخت کرده و نیاز است مردم دراین‌بین صرفه‌جویی را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: تغییر در شیوه آبیاری سنتی و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و همچنین صرفه‌جویی در سیستم آبیاری غرقابی باید مورد توجه بخش کشاورزی و کشاورزان زحمتکش قرار بگیرد.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه عدالت در قطعی برق نیز باید مورد توجه قرار بگیرد تا در حق مردم بخشی از استان ظلم صورت نگیرد و امیدواریم با تلاش مسئولین و همدلی مردم این برهه را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه عنوان کرد: باید در امر ازدواج سهل گرفته شود و این شرایط فراهم شود بدون شک خداوند زمینه‌های بعدی ازدواج را فراهم می‌کند

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان نیز باید در امر ازدواج و تسهیل شرایط آن تلاش کنند و شرایط و زمینه ازدواج آن را فراهم کنند.

وی بیان کرد: نشست بین الفغانی برای صلح در کشور افغانستان در تهران شکل گرفت تا شیعه و سنی و مردم مظلوم این کشور در صلح و آرامش زندگی کنند. انگلیس و آمریکا بساطشان را جمع کردند چراکه مجبور شدند و جوری بساطشان را جمع کردند تا قومیت‌ها را به جان هم بیندازند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: کسانی که اعتقاد به حضور آمریکا برای تحقق صلح در این کشور دارند نمی‌گویند این جنگ‌افروزی‌ها را آمریکایی‌ها ایجاد کردند اما امیدوار هستیم این رفتن از افغانستان بدون بازگشت باشد و هرگز آن‌ها نتوانند به این کشور اسلامی بازگردند.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: باید برادران افغانستانی ما نسبت به شرایط جهانی و مقاومت اسلامی به درک صحیحی برسند و قدر استقلال و آزادی را بدانند و نسبت به شیطنت‌های آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی آگاهی بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: دوران حضور شیطانی آمریکایی‌ها در منطقه به پایان رسیده و باور داریم که آمریکایی‌ها مثل گذشته در هیچ کشوری از کشورهای اسلامی استقرار پیدا نمی‌کنند

سهم‌خواهی ها با تدبیر رئیس‌جمهور منتخب مدیریت شده است

وی با بیان اینکه سهم خواهی آفت انتخابات است اما رئیس‌جمهور منتخب این سهم خواهی ها را مدیریت کرده است، تأکید کرد: همه مسئولان و مردم برای انتخابات زحمات بسیاری کشیدند اما این به معنای داشتن سهم در کابینه و مدیریت کشور نیست و امروز باید مراقب سهم خواهی ها باشیم که به این عظمت حضور و تلاش همه اقشار و مسئولان، آسیب وارد نکند.

وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم هر گروه، تشکل، جریان و حزبی دورهم بشینند و بگویند فلان کار را ما کردیم و ما باید فلان مسئول را انتخاب کنیم بلکه باید شایسته‌ترین افراد وارد میدان بشوند تا گرفتاری‌ها برطرف شود.

آیت‌الله عابدینی در پایان یادآور شد: در بیانات رئیس‌جمهور منتخب شنیده‌ایم که دستور دادند ستادها کارشان تمام شد، یعنی برای معرفی کسی جلسه نگیرید تا دولت با آرامش مسئولان را انتخاب کند و شایسته‌ترین افراد بر سرکار بیایند و امیدواریم این ایده رئیس‌جمهور محترم برای جلوگیری از زیاده‌خواهی و سهم خواهی نتیجه‌بخش باشد.

کد خبر 5254009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha