۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹

در گفتگو با مهر مطرح شد

تامین صددرصدی یک میلیون یورو ارز مورد نیاز کاروان ایران درالمپیک

تامین صددرصدی یک میلیون یورو ارز مورد نیاز کاروان ایران درالمپیک

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک، یک میلیون یورو ارز مورد نیاز کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک به طور کامل تامین و به توکیو ارسال شده است.

کیکاوس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه هزینه های ارزی کاروان ورزش ایران در بازی های المپیک توکیو یک میلیون یورو پیش بینی شده بود، گفت: این مبلغ طی دو مرحله به صورت کامل تامین شد، سال گذشته ۵۰۰ هزار یورو به عنوان نیمی از هزینه های ارزی کاروان تامین و ذخیره شد. بخش دوم هم طی هفته های گذشته از بانک مرکزی خریداری شد.

وی تاکید کرد که یک میلیون یورو هزینه ارزی کاروان ایران به توکیو ارسال شده است تا در جریان بازی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هزینه های لازم برای تامین پاداش پای سکوی مدال آوران هم در قالب همین یک میلیون یورو است، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیات اجرایی مدال آوران طلا در این بازی ها ۱۰ هزار یورو پاداش پای سکو دریافت می کنند. پاداش مدال آوران نقره و برنز هم به ترتیب ۵ هزار و ۳۵۰۰ یورو است.

سعیدی در مورد تغییر پاداش مدال آوران از دلار به یورو توضیح داد و گفت: خرید ارز از بانک مرکزی به صورت یورو انجام می شود. به همین دلیل این موضوع در هیات اجرایی مطرح شد که پاداش مدال آوران هم بر اساس ارزهای خریداری شده به صورت یورو پرداخت شود. به همین دلیل تصمیم به تغییر پاداش ها از دلار به یورو گرفته شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران ۲۶ تیرماه همزمان با اعزام اولین گروه از تیم های ورزش در محل VIP فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد، تصریح کرد: به دلیل پاندمی کرونا پیش بینی برگزاری مراسم در این زمینه منتفی شد. حتی قرار است تبادل پرچم میان زهرا نعمتی (پرچمدار دوره قبل) با صمد نیکخواه بهرامی و هانیه رستمیان (پرچمداران این دوره) در فضای مجازی انجام شود. قرائت سوگندنامه توسط حمیده عباسعلی هم به صورت مجازی انجام خواهد شد.

کد خبر 5254397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha