۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۹:۰۷

گزارش خبری مهر؛

دردسرهای دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد

دردسرهای دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد

برخی دانشجویان دانشگاه آزاد می گویند برای انتخاب واحد ترم تابستان دچار مشکلاتی شدند و سامانه آموزشیار الزام جدیدی را برای پرداخت بخشی از شهریه متغیر ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرایند انتخاب واحد ترم تابستان ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد از روز شنبه ۲۶ تیرماه برای دانشجویان ورودی ۹۷ و ماقبل و روز گذشته برای دانشجویان ورودی ۹۸ و ۹۹ انجام شد؛ از امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه تا ۳۱ تیرماه نیز کلیه ورودی‌ها امکان انتخاب واحد را در سامانه آموزشیار خواهند داشت.

از دو روز گذشته برخی دانشجویان برای ورود به سامانه آموزشیار و انتخاب واحد با مشکلاتی رو به رو شدند.

یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد در این رابطه به مهر می‌گوید: روز اول انتخاب واحد برای دریافت کد عبور و ورود به سامانه آموزشیار باید یکی از پیام رسان های داخلی را در گوشی نصب می‌کردیم تا رمز عبور آنجا ارسال شود اما در برخی موارد حتی با نصب این پیام رسان، هیچ کدی برای من و بسیاری از دانشجویان ارسال نشد و اگر هم ارسال می‌شد زمانش منقضی شده بود.

پس از آنکه دانشجویان در فضای مجازی نسبت به اختلال ایجاد شده گلایه و اعتراض کردند، برخی دانشجویان اعلام کردند اجبار به استفاده از پیام رسان و نصب آن حذف شده است و بعد از یک دقیقه و نیم کد تصویری نمایش داده می‌شود.

و اما یکی دیگر از موضوعات قابل توجه برای دانشجویان این است که برای انتخاب واحد از ترم گذشته سامانه آموزشیار آنها را ملزم به پیش پرداخت «شهریه متغیر» برای انتخاب واحد کرده است؛ به این صورت که دانشجو برای انتخاب واحد مجبور است در منوی انتخاب واحد و از طریق گزینه پرداخت الکترونیکی، حداقل پیش‌پرداخت شهریه را پرداخت کند.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: از ترم گذشته (بهمن ماه) گزینه‌ای در سامانه آموزشیار تحت عنوان پیش پرداخت شهریه باز شده و دانشجویان باید در حین انتخاب واحد این پیش پرداخت را واریز کنند. روز گذشته دانشجویان پزشکی تهران و تهران جنوب به امور مالی دانشکده مراجعه کردند اما پاسخی دریافت نکردند و ساعت ۱۲ کارکنان در اتاق را بستند و رفتند.

دردسرهای دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات دانشجویان بحث میزان افزایش شهریه است؛ به طور مثال من ابتدای ترم گذشته شهریه متغیر و ثابت را به طور کامل پرداخت کردم اما پایان ترم حدود ۲۰۰-۳۰۰ هزار تومان بدهکار شدم و مجدد پرداخت کردم؛ برخی دیگر از دانشجویان هم شرایط من را داشتند. برای ما جای سوال است که شهریه هر واحد نظری و میزان افزایش شهریه برای واحدها چقدر است اما در سامانه آموزشیار این موارد نمایش داده نمی‌شود در حالی که در سامانه قبلی این شفافیت وجود داشت.

این دانشجو درباره مشکلات شهریه‌ای برخی دانشجویان رشته پزشکی می‌گوید: یک ماه گذشته دانشجویان پزشکی تهران برای گرفتن معرفی نامه برای گذراندن دوره کارورزی در بیمارستان باید از امور مالی دانشکده یک نامه تعیین تکلیف می‌گرفتند تا مشخص شود بدهی ندارند؛ وقتی دانشجویان به مالی مراجعه کردند، به آنها گفته شد بسته به اینکه چه ترمی هستند، مبلغی را اضافه‌تر پرداخت کنند و علت را این‌طور ذکر کردند که «کسری بودجه داریم و این مبلغ را باید پرداخت کنید تا برای ترم بعد شما محاسبه شود، در غیر این صورت تیرماه شما را به بیمارستان معرفی نمی‌کنیم.»

این فعال دانشجویی افزود: برخی دیگر از دانشجویان کارشناسی ارشد که در مرحله پایان نامه قرار دارند می‌گویند زمان اخذ واحد پایان نامه کل شهریه را تسویه کرده‌اند و برای تمدید آن، سامانه آموزشیار مجدد کل مبلغ واحد پایان نامه را برای آنها ثبت کرده در حالی که برای تمدید باید نصف مبلغ گرفته شود.

از دیگر مشکلات دانشجویان در زمان انتخاب واحد، ارورهایی است که با آن مواجه می‌شوند از جمله اینکه در هنگام انتخاب واحد با این پیام‌ها رو به رو می‌شوند؛ «جزو گیرندگان این درس نمی‌باشید» و «این درس جزو دروس رشته دانشجو نمی‌باشد».

این در حالی است که به گفته خود دانشجویان درس انتخابی یا جزو رشته آنها بوده و یا جزو دروس عمومی ست ولی دفتر برنامه‌ریزی (مدیر گروه یا کارشناس گروه) باید این دروس را به عنوان دروس تحصیلی دانشجو در سامانه تعریف کند.

دردسرهای دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد

کد خبر 5260636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Rezs IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      16 2
      دانشجوی دانشگاه آزاد یعنی بدبخت ترین انسان روی زمین بخدا هیچکس صدای دانشجویان رو نمیشنوه و اهمیت نمیده درحالی که ساختار بسیار معیوب دانشگاه ازاد باعث شهریه های میلیونی ناعادلانه شده و جرعشو باید دانشجویانی بدن که لا وضعیت وحشت ناک اقتصادی با اینکه اکثرا هم بیکار هستن و از نظر مالی به والدین وابسته ا
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      12 0
      دانشگاه آزاد برای سامانه آموزش بسیار بی کفایت عمل کرده. حدودا 2 ساله این سامانه راه افتاده و هنوز در ساده ترین فرآیندها ایراد داره.یکبار اون طراح و برنامه نویس و مدیر پروژه سامانه که ظاهرا دانشجو نبودن،آزمایشی انتخاب واحد کنن خودشون میفهمن کجاها ایراد داره.اینقدر بی مسئولیتی و پرت بودن نوبره
    • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      15 0
      سامانه آموزشیاریکی ازضعیف ترین ومعیوب ترین سامانه هاست هنوز در ابتدایی ترین کارها یعنی انتخاب واحد ایراد داره چه برسه به فرایندهای فارغ التحصیلی خواهش می کنیم خواهش می کنیم ازمسولین مربوطه این سامانه رو تابیشترازاین دردسر دزست نکرده با سامانه قبلی عوض کنن
    • معلم IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      7 0
      کسی به دادپرسنل ودانشجویان دانشگاه آزادبرسه. دانشگاه هردمبیله.
    • arman IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      8 0
      حالا خوبه بعضیا رسیدن به انتخاب واحد ... نمراتم رو هنوز اساتید محترم ثبت نکردن 🤦‍♂️
    • محمد امین IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      1 0
      وقتی تو این کشور با دانشجو اینچنین رفتار میشه باید بدونیم در آینده ای ن چندان دور دچار بحران اموزشی خواهیم شد
    • امین IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 1
      باید مسئولین بفکر دانشجویان باشن و بجای سامانه خوبتر بدترشو ارائه ندن ....این چ وضعشه وقتی دانشجو با این وضع اقتصادی و با کمک والدین داره شهریه میده حقش این نیست ک تو ترم تابستان شهریه پرداخت کنه اما امکان انتخاب واحد نداشته باشه
    • معین فر فروغ DE ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 1
      ما چند روز پیش بخاطر شهریه دانشگاه رفته بودیم بخاطر قانون تازه وضع شده مالی که دانشجویان اتباع باید به دالر پرداخت کنند که هر ترم چهار صد دالر میشود ما دو ترم را به ریال پرداخت کردیم انتخاب واحد هم شده کلاس برگذار کردند و تمام هم شد این ترم دوم است که تمام شده آمادگی به آزمون را میگیرند،
    • معین فر فروغ DE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      مسئول دانشگاه گفت پول هایتان مسترد میشود باید ترم وار دالر پرداخت کنید، بعد به آقای محمد پور بخش مالی آموزشیار گفتیم آن ها گفتند" الان اشکالی نداره میتوانی وارد کلاس و آزمون ها را سپری کنی هر وقت که مایل بودی یعنی یک ماه یا یک سال بعد تسویه و حساب کنید،"
    • معین فر فروغ DE ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      ما گفتیم که این قوانین و مقررات شما حدودا دو ماه پیش صادر شد و به صفحه انستاگرامی پست شد، ما خو دو ترم را قبل اطلاعیه شما پرداختیم و سپری کردیم،
    • معین فر فروغ DE ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 1
      و یک از مسئول ها میگه" این سامانه آموزشیار غلد کرده که به ریال قبول کرده و این آموزشیار مربوط به دانشگاه نمیشه" یعنی چی؟
    • US ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      3 0
      قطعا پشت این سایت رانت بزرگی‌ هست
    • US ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 1
      خداااا وکیلی اگر دین وایمان دارید سامان آموزشیار راساماندهی کنید زیر بناش را...قبل از انتخاب واحد مهر........برای یه انتخاب واحد با این سامانه افتضاح آخه چقدر استرسسسسسس...این همه پول میگیرید حداقل به داددددد این جوانها برسیددددددددددددد...کار خیلی سختیه!!!!!!؟؟؟؟
    • فاطمه عنیایتی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      3 0
      همه ی اینا به کنار اکثر کلاس ها تداخل داره و نمیشه انتخاب کرد
    • اکبر IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      چرا باید برای کلاس مجازی هزینه کلاس حضوریا پرداخت کنیم؟پوله حلال کسب نمیکنه دانشگاه آزاد.پول دانشجو خوردن نداره
    • Shadi IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      چرا وسط ترم شهریه یه دفعه زیاد میشه😑چه وضعیتیه هر روز داره شهریه ها زیاد میشه
    • دانشجوی سرگردان LU ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 0
      واقعا دانشگاه آزاد خیلی بی در و پیکر هست.۲ ماهه دنبال اینم که دانشگاه آزاد واحدی در خوزستان جواب نامه واحد آزاد دیگری را در رابطه با نمراتم بدهد.اولا 3 بار و هر بار ۶۰۰ کیلومتر رفتم تا خوزستان ولی هنوز جواب نلمه ان یکی واحد دیگر را نداده اند. واقعا واقعا اصلا بی مسئولیت شده دانشگاه آزاد