رسانه های لبنان؛

سناریوهای پس از کناره گیری «حریری» از قدرت/ پیام اسد به تل آویو

سناریوهای پس از کناره گیری «حریری» از قدرت/ پیام اسد به تل آویو

رسانه‌های لبنان به موضوعات مختلفی پرداختند که استعفای «سعد حریری» از پست نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید، مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

تارنمای لبنان ۲۴ در مطلبی نوشت: چهار سناریو پس از کناره گیری حریری: ۱. معرفی شخصیتی از طرف حریری برای تشکیل دولت، ۲. معرفی شخصیتی از سوی جریان ۸ مارس، ۳. معرفی دوباره حریری، ۴. ادامه خلأ سیاسی و ادامه کار دولت پیشبرد امور حسان دیاب تا بعد از انتخابات که گزینه محتمل‌تر است.

این پایگاه در مطلبی دیگر آورده است: لبنان بار دیگر وارد خلأ سیاسی شده است اما این بار خطرناک‌تر است چرا که همزمان با بحران اقتصادی و معیشتی بی سابقه شده و این وضعیت می‌تواند به جنگ خیابانی تبدیل شود.

پایگاه النشره در مطلبی عنوان کرد: در شرایط نبود توافق بین گروه‌های سیاسی حتی درباره تشکیل یک دولت با مأموریت برگزاری انتخابات، گزینه محتمل‌تر ادامه کار دولت پیشبرد امور حسان دیاب تا آن زمان است؛ موضوعی که برای بسیاری نگران کننده است.

تارنمای المدن گزارش داد: راه حل نهایی در لبنان با مذاکرات مستقیم ایران و عربستان حاصل می‌شود.

شبکه المیادین در مطلبی اعلام کرد: استراتژی کنونی اسرائیل در قبال حزب الله درگیر کردن آن با مسائل و بحران داخلی در لبنان است.

این شبکه همچنین اعلام کرد: یکی از پیام‌های سخنرانی بشار اسد در مراسم تحلیف، متوجه ترکیه و آمریکا و اسرائیل بود؛ آنجا که او از ضرورت باز پس گیری کل خاک سوریه و مقاومت در برابر اشغالگران سخن گفت.

روزنامه الوطن سوریه نوشت: سفر وزیر خارجه چین به دمشق؛ بحث درباره مشارکت دمشق در طرح کمربند و جاده چین.

کد خبر 5260864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha