۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹

در ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی؛

نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی توسعه داده می شود

نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی توسعه داده می شود

ستاد توسعه علوم شناختی اعلام کرد: نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی توسعه داده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دکتر مجید نیلی احمد آبادی دبیر ستاد توسعه علوم شناختی، داده کاوی هوشمند به توان شناختی را حرکتی برای پردازش داده ها و اطلاعات برای اتخاذ تصمیم گیری های سازنده و مثبت جهت حل بسیاری از مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه اکنون حجم عظیمی از دادگان درقبال موضوعات و مسائل متنوع در سطح جامعه در دسترس قرار دارد، گفت: با ورود مدل های شناختی و با استفاده از روش های تلفیقی می توان این دادگان را با هدف درک بهتر جامعه مخاطب بطور دقیق و عمیق تجزیه و تحلیل کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی با بیان اینکه داده کاوی استخراج و کاوش حجم وسیعی از داده ها برای دستیابی به اطلاعات باارزش و گرانبها است، یادآور شد: داده کاوی براساس مدل های شناختی موجب تصمیم گیری براساس واقعیات می شود.

نیلی افزود: یکی از اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی توسعه نظام نوآوری داده کاوی به توان شناختی و آشنایی شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی با این حوزه در حال ظهور است تا داده ها و اطلاعات بصورت علمی و فناورانه برای حل مسائل جامعه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد .

وی یادآور شد: داده کاوی هوشمند به توان شناختی فصلی تازه برای انجام فعالیت های بین‌رشته‌ای علوم داده، علوم شناختی و هوش مصنوعی است تا بتوان با افزایش کیفیت خدمات و محصولات و ایجاد زمینه های جدید، ارزش اقتصادی آن مورد توجه بخش‌های مختلف صنعت و جامعه قرار گیرد و به کمک آن به درک بهتری از مسائل اجتماعی اقتصادی، فرهنگی دست یافت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات مطلوب در جامعه با کمک به طراحی و ساخت محصولات علمی و فن‌آورانه از اهداف این ستاد است ، خاطر نشان کرد: ستاد توسعه علوم شناختی از ایده های مراکز دانشگاهی ، شکل گیری تیم های تحقیقاتی و آینده اقتصادی ان ها برای دستیابی به ارائه محصول و عرضه به بازار مصرف حمایت می کند.

کد خبر 5261588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha