۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳

گزارش خبری مهر؛

شوک وزارت علوم به اساتید دانشگاه پیام نور/ صدور حکم اخراج ۱۱۵ نفر

شوک وزارت علوم به اساتید دانشگاه پیام نور/ صدور حکم اخراج ۱۱۵ نفر

مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن ۱۱۵ نفر از اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور را تأیید نکرد. این افراد یا باید به کارمندی تغییر وضعیت داده و یا قطع همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن ۱۱۵ نفر از اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط و یا دستیار علمی دانشگاه پیام نور را که با فراخوان خود وزارتخانه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و یا قبل از آن بصورت هیأت علمی پیمانی بعد از فرایند و رقابت و مصاحبه‌های متعدد عمومی و تخصصی جذب دانشگاه پیام نور شده بودند تأیید نکرد و آنها را فاقد احراز صلاحیت لازم دانست.

این افراد باید نامه عدم احراز صلاحیت خود را تا امروز ۳۰ تیرماه امضا و درخواست تبدیل به عضو غیر هیأت علمی (کارمند) را ارائه دهند.

شوک وزارت علوم به اساتید دانشگاه پیام نور/ صدور حکم اخراج ۱۱۵ نفر

در حالی مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن و استخدام این اساتید را رد کرده است که برخی از آنها بین ۸ الی ۱۵ سال سابقه تدریس و به عنوان عضو هیأت علمی با مرتبه مربی در دانشگاه پیام نور را دارند.

یکی از این اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور در این خصوص گفت: ما ۱۱۵ نفر عضو علمی پیمانی مشروط و دستیاران آموزشی دانشگاه پیام‌نور هستیم که در سال‌های ۹۱ و قبل از آن، از طریق فراخوان رسمی وزارت علوم با مدرک کارشناسی ارشد استخدام و پس از شرکت در چندین مصاحبه علمی و عمومی و تخصصی و طی مراحل استخدامی بعنوان عضو علمی وارد بدنه دانشگاهی کشور شدیم و دانشگاه در بدو استخدام تعهد عدم تحصیل در مقطع دکتری را از ما اخذ نمود.

وی ادامه داد: پرونده‌های ما در هیأت جذب سازمان مرکزی دانشگاه تأیید شد ولی به دلایل مبهمی که حتی با چندین بار مراجعه حضوری به معاونت جذب وزارت علوم از دلیل اصلی عدم تأیید پرونده‌ها مطلع نشدیم، البته تأخیر در ارسال پرونده‌ها و عدم پیگیری وزارت خانه تا اواخر سال ۹۷ نیز مشکل را چند برابر کرده است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور افزود: یکی از مشکلات دیگر اینکه پرونده‌های ما در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم بر اساس شاخص‌های سال ۹۷ (در شاخص‌های سال ۹۷ شرایط جدیدی غیر از شرایط استخدام بدوی گنجانده شده بود.) ارزیابی و در دو مرحله رد شد. در حالی که جذب ما طبق قوانین قبلی موجه است و قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و این کار کاملاً ناعادلانه و غیرمنصفانه است. ولی متأسفانه کسی جوابگوی ما نبود.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که اکثر ما تمام شاخص‌های مثبت زمان استخدام بعنوان عضو هیأت علمی را از بین انبوه متقاضیان داشتیم ولی متأسفانه به دلایلی به ناحق رد شدیم.

این عضو هیأت علمی پیام نور ادامه داد: این آرا اعتراض و پرونده‌های ما به هیاتِ عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد، هیأت عالی جذبِ شورای مذکور پرونده‌های ما به دلیل عدم اخذ مدرک دکتری و بعضاً دانشجوی دکتری رد کرد.

وی افزود: حال پرونده‌های ما ۱۱۵ نفر اعضای علمی پیمانی مشروط و دستیار آموزشی در وزارت علوم است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما می‌گوید جهت حل مشکل خودتان به سازمان مرکزی دانشگاه و معاونت جذب وزارت علوم مراجعه کنید، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به ما می‌گوید سعی خودمان را می‌کنیم که مشکل حل شود ولی کار زیادی از دست ما ساخته نیست، وزارت علوم هم به ما می‌گویند پرونده‌های شما می‌بایست در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید می‌شد و متأسفانه کسی جوابگوی ما نیست.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور افزود: لازم به ذکر است با اعمال مصوبه ۲۴۱ هیأت اجرایی جذب وزارت علوم مشکل جذب و استخدام نزدیک به ۷۰۰ عضو علمی دانشگاه پیام نور که چنین مشکلی داشته و قبل از سال ۹۰ جذب شده بودند بدون بررسی پرونده‌ها در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم انجام شد، که آن مصوبه نیز می‌تواند برای ۱۱۵ نفر باقیمانده اعمال گردد.

محمد علی کی نژاد رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: هیأت علمی بودن این افراد را مرکزی جذب تأیید نکرده است (ماده ٢١) با درخواست پیام نور پرونده‌های رد شده در این ماده در هیأت عالی (ماده ١٥) مطرح شد این افراد که کارشناس ارشد و دانشجو ی دکتری هستند و هیأت علمی بودن تأیید نشد

وی ادامه داد: موضوع کارمند خارج از وظایف هیأت علمی است و به موضوع غیر هیأت علمی و کارمند شدن این افراد دانشگاه باید جوابگو باشد.

به گزارش مهر، پیگیری در خصوص رد صلاحیت این ۱۱۵ عضو پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور از وزارت علوم تا کنون بی پاسخ مانده است.

کد خبر 5262130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      14 2
      تشکر از گزارش شما و تلاش برای احیای حقوق این مظلومان
    • دانشجوی دکتری IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      7 12
      کار بسیار درستی انجام شده. از اول نباید اجازه شکل گیری این فساد و ورود کارمندان با استفاده از روابط به هیئت علمی داده میشد. اینهمه فارغ التحصیل بیکار تحصیلات تکمیلی داریم که حتی یک کلاس حق التدریس بهشون داده نمیشه اما همه کارمندان دانشگاه مشغول تدریس هستن. بعضا مدرس ها حتی کارشناسی ارشد هم ندارن.
      • نظری RO ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        4 0
        دوست عزیر اشتباه خوندید تبدیل هیات علمی ها به کارمتد
      • محمد IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        5 2
        این بزرگواران اساتید هیات علمی دانشگاه بوده اند نه کارمند.لطفا با اطلاعات ناقص اظهار فضل نکنید
      • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        4 0
        احتمالا شما از جمله دانشجویانی هستید که به دلیل نمره ندادن از اساتید گله مندید. بهتر است به جای قضاوت نا آگاهانه از موضوع مطلع شویم و سپس پاسخ دهیم.
      • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        3 1
        بهتر است به جای قضاوت های نابه جای این افراد آگاهانه و مطلع از موضوع باشیم. متأسفانه هر فردی در هر جایگاهی و ناآگاهانه به خود اجازه قضاوت می دهد.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 16
      شما حتی با دکتری جذب دانشگاه شوید و رکود علمی بخورید دانشگاه با شما قطع همکاری می کند هیات علمی کارمند نیست که بدون فعالیت جدید به شکل ثابت یک جزوه را تدریس کند. باید به فکر وضعیت علمی دانشگاهها و حقوق دانشجو نیز بود.
      • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
        2 0
        ابتدا موضوع رو متوجه بشید بعد اطهار نظر کنید. این افراد دچار رکود علمی نشده اند بلکه مسأله سو مدیریت مسولین دانشگاه و وزارتخانه است. آگاهانه قضاوت کنید.
    • یاسین IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 10
      وزارت علوم در مورد ماده ۲۱ ایثارگران هیچ توجهی ندارد چرا افرادی که تخصص ومهارت در شغل خود ندارند جایگاه ایثارگران را در وزارت علوم تحویل شان میدهید؟؟!!به زودی کسانی که حقوق ایثارگران را از تاریخ ابان نودو نه ضایع کردن وبخشنامه ماده ۲۱ایثارگران را اجرا نکردن مجرم وجواب گو باشند.
      • حمید آقاجانی RO ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        0 3
        میشه لطفا بفرمایید که ایثارگران چه گلی به سر ملت زدن که با سهمیه ایثارگری بیان بشن هیات علمی. این نظر شما دیگه خریداری نداره بانو
      • كريم IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
        3 0
        در پاسخ به فردي كه گفتند ايثارگران چه گلي به سر ملت زدند بايد عرض كنم كه ايثارگران از از جان و زندگي و زن و فرزند گذشتند تا تو امثال تو الان نفس بكشي. در همه جاي دنيا با ايثارگران و خانواده هايشان با احترام برخورد مي كنند .اينهمه افراد با رابطه و رانت استخدام ميشوند نوبت كه به ايثارگران ميرسه همه..
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      9 21
      دستر مریزاد؛ این امر کمک به ارتقای علمی دانشگاه هاست. سالیان سال است که این قبیل اعضای علمی، دانشگاه و علم را به ریشخند و سخره گرفته اند. هیچ تفاوتی بین اعضای علمی و اعضای به اصطلاح علمی، تا امروز نبوده است. این کار هرچند دیر انجام گرفت، ولی شایسته و درست و بجاست
      • مهدی IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        2 3
        شرم بر شما باد که با مسولینی که به دلایل کاملا غیر قانونی و غیر شرعی علاوه بر ضربه زدن به آبروی افراد و خانواده آنها در محیط کار و جامعه پس از یک دهه فعالیت تهدید به قطع حقوق میکنند، همراهی میکنید شاید شما شما خود مسول یا نوچه آن باشید....
      • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        6 2
        این افراد از طریق فراخوان و با آزمون وارد سیستم شده اند اینگونه راحت قضاوت نکنید
      • جواد IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        5 2
        در پاسخ به نظر شما که اولا معلوم هست از غرض ورزی و اینکه معلوم نیست کی هستی یعنی تو فرق هیئت علمی و غیر علمی نمیدانی و حرف میزنی برو به فکر خودت باش تخلقات دانشگاه باعث ایجور چیزی شده خبر از پرونده نداری حرف نزن عضو له اصطلاح علمیئ
      • علی GB ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        6 2
        شما اون موقع که به نان بربری میگفتید په په ما مدرک ارشد داشتیم هیچ کسی نداشت امسالی بزرگتر از شماهاهاااا که ادعاشون میشد اومدند تو مصاحبه رد شدند،فعلا دهانت بوی شیر میده تا بیای اظهار نظر کنی
      • علی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        7 1
        اگر کمک باشه باید ۹۰ درصد علمی های دانشگاه پیام نور و صد ۹۹ درصد آزاد کلا اخراج شوند مساله اینه داداش مغرضانه برخورد میشه مثلا کسی با معدل لیسانس ۱۲ اینا بوسیدن و ارتقاش دادان یا کسی که اصلا تو فراخوان وزارت شرکت نکرده رو بوسیدن گذاشتن رو سرشون چون فامیل فلان نماینده بود.
      • مهرداد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        3 1
        آخه تو که تفرقه میندازی و خودت حکم اخراج همه را صادر کردی الان میای اینجا نظر میدی همه کاره پیام نور خودت هستی زمانی بیچاره که کاره ای نیست
      • سیمین IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        6 1
        هر وقت مدرک هاروارد داشتین و نتایج تحقیقاتتان در نیچر و ساینس چاپ شد درد جامعه بشری را حل نمود افاضه کلام بفرمایید.
      • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
        3 2
        دوست عزیز شما از اصل موضوع و صلاحیت این اعضا اطلاع دارید؟ تمامی این افراد از دانشگاه های برتر ایران فارغ التحصیل شده اند و صد البته از مسوولینی که موجبات این افتضاح بوده اند از نظر علمی و تجربه کاری برترند. کاش به جای قضاوت کورکورانه کمی مطلع باشیم.
      • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
        1 1
        در رد فرمایش این دوست عزیز، یک امتیاز پژوهشی ارائه دهید! اصلاً به حرف نیست، در عمل اثبات کنید که استاد دانشگاه و عضو علمی هستید؛ ملاک های علمی هم که مشخص است: امتیاز پژوهشی بر اساس آیین نامه. 15 سال است که عضو علمی دانشگاه، با نیم امتیاز پژوهشی تمدید قراداد می شود! اگر این رکود علمی نیست؛ پس چیست؟
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      8 1
      واقعا این یه کار بی شرمانه هست . واقعا این شاهکار مسخرس از دولت بی تدبیر روحانی
    • امیر IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      6 1
      تمام کسانی که این ظلم در حقشون شده از طریق فراخوان رسمی وزارت علوم و با طی مراحل مصاحبه های علمی و تخصصی جذب شده اند و دارای سابقه ای بالغ بر 10 سال هستند . اگر امروز میبینید این اتفاق افتاده یک ظلم آشکاری است که در جامعه علمی کشور چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب نمونه آن وجود ندارد.
    • امیر IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      4 2
      جالب است بدانید که آقای دکتر علیزاده معاون اداری مالی پیام‌آور کشور در توضیحاتش میگه : ما یه ظرف و سبدی داریم که هر چه تعداد کمتری ازش ارتزاق کننن مقدار بیشتری به ما خواهد رسید. در واقع مسئولین پیام نور و وزارت علوم هدفشان حذف اعضای هیات علمی برای رسیدن به انتفاع و بهره بیشتر است .
    • خداداد انباز IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      6 1
      این دولت بی تدبیر از روز اول باهدف براندازی شروع بکار کرد همانند گرانی، جلوگیری ازبارندگی با دستگاههای پیشرفته باهماهنگی انگلیس فتنه، بردن آب خوزستان و درپایان اخراج اساتید تا شدت اعتراضات را بالا ببره که خوشبختانه با هوشیاری وطن پرستان تیر وطن فروشان به هدف نخواهد خود و شکستشان قطعی و باید محاکمه و
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      2 0
      خنده داره این ده سال وزارت علوم و پیام نور چه غلطی میکردم که پرونده ها رو بررسی نکردند به نظرم الان بچه های خودشون، فامیلاشون یا رفقا و همکارهاشون.... درسشون تموم شده دنبال استخدام اونا هستن
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      1 0
      فساد، زد و بند، پارتی بازی، نفوذ، بند پ، مدرک گرایی، دروغ و ریا... تا اینها هست وضع همین است. تمام.