۱ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۴

رئیس آبفای فیروزآباد به مهر اعلام کرد؛

آب شرب فیروزآباد سالم است/ نیازی به تصفیه آب نیست

آب شرب فیروزآباد سالم است/ نیازی به تصفیه آب نیست

فیروزآباد - رئیس امور آبفای شهرستان فیروزآباد با اشاره به ادعای برخی سودجویان مبنی بر آلودگی آب شرب شهر فیروزآباد، گفت: آب شرب فیروزآباد کاملآ سالم است و هیچ نیازی به تصفیه ندارد.

علیرضا اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب شهر فیروزآباد، در پاسخ به این ادعا که از سوی سودجویان و منفعت طلبان منتشر شده اظهار داشت: به شهروندان فیروزآبادی اطمینان می‌دهم، آب شرب شهر فیروزآباد کاملآ سالم بوده و هیچ نیازی به تصفیه ندارد.

وی افزود: همانگونه که مستحضرید آب مورد استفاده انسان باید دارای املاح مورد نیاز بدن باشد تا بدن انسان بتواند با کمک این املاح مانند آهن، منگنز، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و … نیازهای خود را برطرف کرده و حیات طبیعی خود ادامه دهد.

رئیس امور آبفای شهرستان فیروزآباد با اشاره به عملکرد دستگاه‌هایی که دارای الکترود خاصی هستند، بیان کرد: این دستگاه‌ها زمانی که درون آب شرب شهرها قرار می‌گیرند پس از جذب آهن و منگنز آب را جذب خود کرده و املاح موجود در آب به رنگ قهوه‌ای و یا سبز در می‌آورد.

وی ادامه داد: به همین دلیل مردم به تصور مردم جلبک و یا موارد مشابه به آن در آب وجود دارد.

اکبری ابراز کرد: در این میان شرکت‌های سودجو با شیادی، از عدم اطلاع مردم سو استفاده کرده و به دنبال فروش انبوه دستگاه‌های تصفیه آب خود هستند.

این مسئول اضافه کرد: دستگاه‌های تصفیه آب فقط در آب مقطر و یا آب دارای املاح بسیار پایین که نیاز بدن را تأمین نمی‌کند، استفاده می‌شود.

مدیر آبفای فیروز آباد متذکر شد: دستگاه‌های تصفیه آب تغییری در رنگ آب ایجاد نمی‌کند در حالیکه فروشندگان این دستگاه‌ها به مردم القا می‌کنند که دستگاه تصفیه با کیفیت بوده و مردم باید دستگاه تصفیه تهیه کنند.

اکبری هشدار داد: این در حالیست که آب مقطر و یا آب دارای املاح کم برای بدن بسیار مضر و خطرناک است.

وی تاکید کرد: مردم فیروز آباد اطمینان داشته باشند که خادمان آنها در امور آبفا، سلامتی مردم را به هیچ قیمتی و با هیچ چیز معاوضه نخواهند کرد و سلامت و بهداشت، خط قرمز شرکت آبفا خواهد بود.

مدیر آبفای فیروزآباد بیان کرد: شهروندان با طیب خاطر و بدون تصفیه از آب شبکه استفاده کنند ضمن این که فیلم و کلیپ از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در رد ادعای پوچ این شیادان تهیه تا مردم به دروغین بودن صحبتهای واهی آنها بیشتر پی ببرند.

اکبری در خاتمه تصریح کرد: آب شهر فیروزآباد از نظر شیمیایی و میکروبی کیفیت بسیار عالی دارد و شهروندان با خیال راحت می‌توانند بدون نگرانی از این آب برای شرب استفاده کنند.

کد خبر 5263735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 0
      واتس آپ ما قطع شده است گوگل هم قطع شده لطفا جستجو ایرانی معرفی کنید
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 0
      با توجه به کمبود آب در سطح کشور، جهت کاهش مصرف آب، از دستگاه های تصفیه آب خانگی "بدون پساب" استفاده نمایید.