۲ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۹

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد؛

کاهش ۹۰ درصدی مرگ های کرونایی با تزریق واکسن

کاهش ۹۰ درصدی مرگ های کرونایی با تزریق واکسن

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن زدن باعث می‌شود ۹۰ درصد مرگ و میر کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: اگر سالمندان ما واکسن نزده بودند الان شرایط مرگ و میر وخیم‌تر می‌شد.

وی تاکید کرد: اصرار ما این است که سالمندان حتماً واکسن بزنند. اگر کسی هم نوبتش رد شده است باز هم بیاید و واکسن بزند.

رئیسی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تمام شده و سنین زیر ۷۰ سال هم مشغول زدن واکسن هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز واکسیناسیون سایر گروه‌ها در روزهای آینده، افزود: ما می‌خواهیم روش واکسیناسیون گروه‌های شغلی را تغییر دهیم. مثلاً معلم‌ها به مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیایند و در همان مدرسه واکسن بزنند.

رئیسی از واکسیناسیون تاکسیرانان، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها، نیروهای انتظامی، مرزبانان، بیماران دیابتی و…، به عنوان گروه‌های جدید نام برد و گفت: تاکید ما بر واکسیناسیون معلم‌ها و اساتید دانشگاه‌ها تا قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلاء و بستری‌های کرونایی ادامه داد: سویه جدید کرونا یا همان کرونای هندی، قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد اما صرفنظر از سویه ها و جهش‌های ویروس کووید ۱۹، افزایش ابتلاء را پیش از آن که به گردن ویروس بیندازیم باید به گردن خودمان بیندازیم زیرا ذات ویروس, جهش و افزایش قدرت است.

رئیسی اضافه کرد: انتظار جهش‌های جدید این ویروس را داریم اما سوال اصلی این است که آیا در نوع برخوردمان از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با گونه و سویه های جهش یافته، تفاوتی وجود دارد؟ خیر، تفاوتی وجود ندارد.

وی گفت: با روندی که ما الان در کشور داریم اواخر مهر قطعاً شاهد کاهش مرگ‌ومیر خواهیم بود و تا آخر مهر گروه بالای ۴۰ ساله‌ها واکسینه خواهند شد، یعنی تقریباً ۲۲ میلیون واکسن تزریق خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: گروه‌های پرخطر و مشاغل پرخطر تا پایان مهر واکسینه خواهند شد.

کد خبر 5264876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      2 0
      همهش وعده .... خدایا فقط خودت....
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      1 0
      به امید خدا انشالله که مشکلی پیش نباد
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      مثل کشورهای دیگه تو ایران هم خیلی ها از واکسن زدن اجتناب میکنن.اگر بخاییم زودتر به ایمنی جمعی برسیم باید واکسن اجباری بشه
    • محمد رضا IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      قرار بود گروههای پرخطر بالای 60 ساله ها که نزدیک به 14 میلیون نفر بودند تا پایان خردادماه واکسینه شوند که نشدندحالا برای 40 ساله ها برنامه ریزی میکنید و حرف میزنید؟ همه شما مسولان فقط سخنگو هستید آنهم از نوع دروغگو .یکم تریبون به مردم بدهید تا بدانید تا چه حد و اندازه دروغ گفته اید